علل سفید شدن مو ها و راهکارهایی برای درمان

علل سفید شدن مو ها و راهکارهایی برای درمان

علل سفید شدن موها و راهکارهایی برای درمان

یکی از دلایل مهم از دست دادن ملانین ها و رنگدانه های مو افزایش سن می باشد. سفیدی مو  برای کسانی که دوران جوانی و میانسالی را سپری کرده‌ اند موضوعی کاملاً طبیعی تلقی می شود و با نزدیک شدن به سنین میانسالی شاهد  مو های سفید در لابلای مو های خود خواهند بود.  کسانی که دوران جوانی و میانسالی را پشت سر می‌گذارند با مشاهده این تارهای سفید رنگ حس نا خوشایندی ندارد و شاهد گذراندن دوران مختلف زندگانی خود می باشند و حتی این موضوع برای آن ها دلپذیر است.‌ اما برخی دیگر با مشاهده تار های سفید مو سعی می کنند با راهکار های مختلف از پیشروی  سفیدی مو  جلوگیری کنند و می خواهند مو هایشان مانند سنین جوانی رنگ طبیعی داشته باشد.
کسانی که در سنین جوانی دچار سفیدی مو می شوند این موضوع برای شان بسیار ناراحت کننده است و حتی اعتماد به نفس آن ها را از بین می برد.
گاهی مواقع در بین کودکان و نوجوانان نیز داشتن مو های سفید مشاهده می‌ شود و برای جلوگیری از آن باید علت  سفیدی زود رس  موها مشخص شود.

در طی این نوشتار ما تصمیم داریم علل سفید شدن مو ها را بیان کنیم و راهکارهایی که این مسئله را به تعویق را معرفی کنیم.

کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی شاه گلی تبریز
کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی شاه گلی تبریز

دلایل سفید شدن مو ها در سنین جوانی چیست؟

اصلی‌ترین دلایل سفیدی مو ها و کاهش رنگدانه ها و ملانین ها سپری کردن دوران جوانی می باشد و این موضوع کاملاً طبیعی می باشد و همه افراد ناخواسته این روند طبیعی را تجربه خواهند کرد .
شاید شما در فامیل های خود کسانی را بشناسید که در سنین پایین حجم زیادی از مو های آن ها سفید شده و سنشان بیشتر به نظر می رسد.
یکی از عوامل مهم تغییر رنگ مو ها ژنتیک می باشد.‌

در ادامه مطلب شما را با چند دلیل مهم علت سفیدی مو ها آشنا خواهیم کرد.

وراثت و عوامل ژنتیکی

اگر در بین اعضای خانواده شما بزرگتر های فامیل مو های سفیدی دارند به احتمال زیاد شما هم در این سنین موهایتان سفید خواهد شد.‌ البته این مسئله قطعی نیست و به شرایط دیگر نیز بستگی دارد که شامل  جنس مو ها ، نوع تغذیه و سبک زندگی خواهد بود.  متاسفانه تاکنون درمان مناسبی برای کسانی که به دلیل عوامل ژنتیکی دچار سفیدی مو شده اند ارائه نشده است.‌

اختلالات هورمونی

معمولاً اختلالات در هورمون‌های بدن از دلایل بروز مشکلات پوست و مو است ، علت سفیدی موها را در اختلالات غده تیروئید و هیپوفیز می توان جستجو کرد .
عدم تعادل در این هورمون ها و کم کار بودن یا پرکار بودن آنها می‌تواند باعث از بین رفتن رنگدانه های مو و سفیدی آنها شود.

استرس

فشارهای عصبی ، استرس‌های طولانی مدت و شوک‌های عصبی می‌تواند باعث سفید شدن موها شود این عوامل بر روی فولیکول ها و رنگدانه های مو تاثیر می‌گذارد و آنها را از حالت طبیعی خارج می‌کند .
ضمن اینکه استرس و اضطراب بیش از حد و طولانی باعث اختلال در خونرسانی به ویژه مو می شود و کم کم آنها را ضعیف می‌کند در نتیجه موه خیلی زود ضعیف می‌شود.

سبک زندگی و رژیم غذایی

منظور از سبک زندگی بیشتر شیوه مراقبت از مو سر است در صورتی که مو ها را با آب داغ و شامپوهای نامناسب بشوید باید منتظر بروز انواع آسیب‌ها به مو و سفیدی مو باشید .
علاوه بر آن خوردن غذاهای ناسالم مانند فست فودها ، غذاهای شور ، چرب و ……  می تواند بر سلامتی موها تاثیرگذار باشد.
این مواد غذایی تقریباً هیچ ماده مفیدی را به بدن نمی‌رساند و مصرف آنها تنها باعث ایجاد آسیب به موها ، خشک شدن آنها و از دست دادن رنگدانه های طبیعی مو می‌شود.

مصرف دخانیات و قرار گرفتن در معرض دود آن ها

دخانیات باعث سریع تر شدن روند پیری در کل اعضای بدن به خصوص پوست و مو می شود چرا که مواد بر روی عملکرد سلول ها می تواند تاثیر بگذارد و عملکرد طبیعی آنها را با مشکل مواجه کند همچنین با غلیظ کردن خون ، خون رسانی به اعضای بدن را سخت می‌کند و باعث از بین رفتن جوانی و طراوت پوست می شود.
توجه کنید که تنها دخانیات به موها آسیب وارد نمی‌کند قرار گرفتن در معرض دود دخانیات از مصرف مستقیم آن خطرناک تر است.
این موضوع برای کودکان و افرادی که ریه های حساس تری دارند خطر بیشتری دارد ، دخانیات باعث تاثیر در رنگدانه های مو می شود و تولید ملانین را با مشکل مواجه می‌کند در نتیجه قرار گرفتن در معرض دود دخانیات و قلیان باعث ایجاد سفیدی زودرس می‌شود.

مصرف داروهای خاص

سفیدی مو ممکن است عوارض مصرف بعضی داروها باشد معمولاً در برگه راهنمای دارو درباره عوارض آن صحبت شده است.  بنابراین اگر داروی خاصی را مصرف می کنید ممکن است که سفیدی موی شما از عوارض آن باشد که جای نگرانی ندارد و پس از اتمام دارو سفیدی مو نیز متوقف می گردد.
داروهای نظیر کلروکین ، اترتینات ، هالوپریدول والپروات ، وراپامیل ، فلوروتیروفنون ، تریپارانول ، وبلئومایسین از معروف‌ترین داروهایی هستند که می توانند باعث سفیدی موها شود ‌.

برخی بیماری ها

مبتلا شدن به بعضی بیماری ها باعث سفید شدن موها می شود در برخی موارد سفید شدن مو از نشانه های بروز یک بیماری است.
بنابراین در صورتی که شما دچار سفیدی موی زودرس شدید به خصوص اگر چنین مشکلی در خانواده شما وجود نداشته باشد باید پیگیر علت آن باشید و معمولا کم کاری تیروئید ، کم خونی ، بیماری های خود ایمنی و بیماری های عروق کرونر از بیماری‌هایی هستند که می‌توانند باعث سفیدی موها شوند.

استفاده از رنگ موها

استفاده زیاد از مواد شیمیایی می‌تواند آسیب‌های زیادی را به مو وارد کند رنگ های شیمیایی بر روی رنگدانه ها تاثیر می گذارد . بنابراین می تواند با ضعیف کردن رنگ دانه ها و از بین بردن آنها باعث سفید شدن موها شود ‌.
ضمن اینکه استفاده از رنگ های نامناسب و عدم تقویت موها بعد از رنگ کردن باعث خشکی می شود که خود یکی از عوامل اصلی سفید شدن موها در سنین جوانی است.
استفاده از رنگ موهای حاوی پراکسید احتمال سفیدی مو ها را بالاتر خواهد برد.

مصرف کافئین و الکل

مصرف الکل و نوشیدن بیش از حد مواد کافئین دار نظیر چای ، قهوه و کاکائو تاثیرات بدی در سلامتی پوست و مو دارد.
این مواد می‌توانند روی فولیکول‌های مو تاثیر گذارند و روند تولید ملانین و رنگدانه های مو را مختل کنند ، در نتیجه مصرف مواد حاوی کافئین و الکل باعث از بین رفتن رنگدانه های مو می‌شود.

افزایش وزن و چاقی

تحقیقات نشان داده که چاقی افراد و تجمع چربی در زیر پوست باعث ایجاد سلول های تولیدکننده ملانین می‌شود و این روند سفیدی مو را سرعت می بخشد. البته نمی‌توان گفت که لزوما افراد چاق زودتر از افراد دیگر موهایشان سفید می‌شود.  اما در صورتی که فرد دارای اضافه وزن ، زمینه ژنتیکی و طبیعی سفیدی زودرس مو را داشته باشد زودتر از هم سن و سالان خود سفیدی مو را تجربه می کند.

دلایل سفیدی مو در کودکان

شاید کمتر پیش آمده که کودک سفید مو دیده باشید اما باید بدانید که کودکان نیز ممکن است سفیدی مو را تجربه کنند اما دلیل این موضوع چه چیزی می‌تواند باشد.

کمبود ملانین یا تجمع ملانین

در بعضی کودکان سلول های تولید کننده ملانین ضعیف است و نمی‌توانند به اندازه کافی ملانین برای حفظ رنگ مو تولید کنند.
این موضوع باعث ظاهر شدن موهای سفید در کودکان می‌شود و حتی ممکن است باعث سفید و خاکستری شدن موها در سنین پایین شود.
اما همانطور کمبود ملانین باعث سفید شدن مو می شود تجمع آن نیز می‌تواند در زیر پوست به موها آسیب وارد کند این موضوع می تواند در اثر کمبود مواد مغذی به خصوص پروتئین به وجود آید.

استفاده از مواد شوینده نامناسب

توجه داشته باشید که موهای کودکان بسیار حساس تر از موهای بزرگسالان است پس بنابراین برای شستشوی  مو و بدن آنها حتماً باید از شامپو و صابون مخصوص استفاده شود. در غیر این صورت حتی ممکن است موجب ریزش مو در کودکان و ایجاد شوره در سر آنها شود.
شامپو و صابون مخصوص کودکان حاوی مواد شیمیایی مضر برای موها نیست و به موهای کودکان آسیبی نمی‌رسد.
برخی بیماری ها باعث می شود که در لابه‌لای مو های کودکان شاهد تار های سفید باشید. چون این بیماری بر تولید ملانین های مو تاثیر می گذارد سندروم ویرتیلیگو  یکی از بیماری‌ هایی است که بر تولید ملانین در پوست و مو اثر می گذارد.
این بیماری رفته رفته رنگ مو ها را سفید می کند. بیماری های دیگری از قبیل اختلال در عملکرد غده تیروئید نیز باعث سفیدی موی کودکان خواهد شد. پس  توجه کنید یکی از علائم  پرکاری و یا کم کاری تیروئید سفیدی مو ها می باشد.

کاهش مواد مغذی و ویتامین ها در بدن

برخی از مواد مغذی مانند پروتئین،  سلنیوم،  ویتامین‌ ها مخصوصاً ویتامین ب ۱۲ برای تولید رنگدانه های مو ضروری می باشد. با کمبود این مواد مغذی و نداشتن رژیم غذایی اصولی شاهد سفید شدن مو های کودکان خواهید بود.
کودکانی که از خوردن منابع حیوانی خودداری می کنند و گیاه خوارند و یا تحت عمل های جراحی سنگین قرار می‌ گیرند با کمبود مواد مغذی دچار سفیدی مو خواهند شد.

سفید شدن مو
سفید شدن مو

 راهکار های خانگی برای کند کردن روند سفید شدن مو ها

برخی از روش های خانگی با وجود راحتی و سادگی آن ها می‌ تواند در کند کردن روند پیری و سفید شدن مو ها تاثیر گذار باشد.  در ادامه این نوشتار ما تصمیم داریم برخی از این راهکارها را به شما معرفی کنیم.

  • نوشیدن آب زیاد

برای داشتن مو های درخشنده و خوش رنگ باید آب زیاد بنوشید،  چون با نوشیدن آب رطوبت مو ها حفظ می شود و فولیکول ها سالم می مانند.
همچنین با رعایت این مسئله میزان خونرسانی در پوست سر افزایش می‌ یابد و تاثیرات مخرب فولیکول مو مهار خواهد شد.
با نوشیدن آب زیاد مواد مغذی جذب فولیکول ها خواهد شد و شما مو هایی زیبا و شاداب خواهید داشت.

  • خواب کافی

یکی دلایل این که کسی می تواند خواب کافی داشته باشد این است که می تواند میزان استرس خود را به خوبی کاهش دهد.
پس با خواب کافی خون رسانی به سلول ها و اعضای مختلف بدن به شکل مطلوب انجام می‌ شود و شما بدنی سالم و شاداب خواهید داشت.

مصرف ویتامین های گروه B، پروتئین ها و تولید ملانین

برای حفظ سلامتی و تداوم سلامت ماندن رنگدانه های مو باید انواع پروتئین ها ویتامین ها در برنامه غذایی شما قرار گیرد.  این مواد مغذی سفیدی مو را کند خواهد کرد.
ویتامین های  گروه B را می‌ توانید در مواد غذایی از قبیل سفیده تخم،  مرغ،  بوقلمون،  سویا بیابید و  همچنین مصرف این مواد غذایی از بروز علائم و نشانه های پیری پیشگیری می کند .
موادغذایی از قبیل سبزیجات،  موز،  تخم مرغ و گوشت حاوی مقدار زیادی B ۶ و B۲ B۱۲ می باشد که سبب تولید افزایش ملانین خواهد شد رنگ طبیعی مو ها را حفظ می کند.

ید، سلنیوم و مس حفاظت کننده رنگدانه های مو

با مصرف غذا مواد غذایی که حاوی مس و سلنیوم باشد می توانید از عواملی که به رنگدانه های مو آسیب وارد می کند محافظت کنید.
مصرف  این مواد غذایی عمر رنگدانه های مو را افزایش می دهد  این مواد معدنی را می‌توانید در موادی از قبیل شلغم،  تخم مرغ،  اسفناج،  جگر گاو،  بادام  دریافت  کنید.
همچنین برای تامین ید  بدن مصرف اسفناج،  ماهی،  موز و هویج توصیه می شود . سلنیوم در مواد غذایی از قبیل گردو،  سویا،  گندم،  ماهی،   ذرت و وجود دارد.

افزایش خون رسانی بدن با ورزش منظم

شاید گفتن این  موضوع برای شما عجیب باشد که آیا ورزش کردن می تواند از سفید شدن مو جلوگیری کند؟ در جواب باید گفت که با انجام فعالیت های ورزشی و میزان خون رسانی در بخش های مختلف بدن  مخصوصا کف سر و ریشه مو افزایش می‌ یابد و مواد مغذی از طریق خون به فولیکول ها هدایت می شود.
بنابراین با پیگیری ورزش منظم می توانید مو های زیبا و سالم با رنگ طبیعی داشته باشید .
همچنین با ورزش کردن پوست سر تان سالم می ماند و حالت انعطاف پذیری آن حفظ خواهد شد.

ترکیب روغن نارگیل با لیمو برای پیشگیری از سفید شدن مو

تهیه ماسک طبیعی روغن نارگیل و لیمو یکی از روش های خانگی موثر برای پیشگیری از سفیدی مو می باشد.
در این روش می توانید مقداری روغن نارگیل را با چند قطره آب لیمو ترکیب کنید و به ریشه مو ها بزنید. اما این روش به عنوان روش درمانی و بازگرداندن رنگ مو های سفید شده نمی باشد.

مصرف روغن حیوانی و گیاهی و تغذیه کامل مو ها

برخی از روغن های گیاهی و حیوانی می توانند سبب تقویت فولیکول های مو شوند و از سفیدی مو ها پیشگیری کنند.
البته شما می توانید از این ماسک ها به عنوان پیشگیری از سفیدی مو استفاده کنید . اما برای بازگرداندن تیرگی مو ها راهی درمانی محسوب نمی شود.
روغن هایی که برای پیشگیری از سفیدی مو توصیه می‌شود شامل روغن نارگیل،  بادام،  هسته انگور،  بادام زمینی،  مریم گلی و …می باشد.
اگر که بتوانید پوست سر و ریشه ها را با این روغن ماساژ دهید پوست سر و مو ها تقویت خواهد شد.  روغن های حیوانی شامل روغن کرچک و شترمرغ نیز در پیشگیری از سفیدی مو موثر می باشند.

درمان و کنترل بیماری ها

بروز برخی بیماری ها باعث سفید شدن مو ها می شود و باید برای پیشگیری و درمان آن ها بیماری های خود را کنترل کنید.  معمولاً این مشکلات به غده هیپوفیز و تیروئید مربوط می باشند.  متخصصان با انجام آزمایش های لازم هورمون های بدن را مورد بررسی قرار می‌ دهند.  همچنین بیماری هایی که به سیستم ایمنی بدن مربوط می باشد باعث سفید ی مو ها خواهد شد.  اگر علت سفیدی مو ها به دلیل اختلال در سیستم ایمنی باشد قابل درمان و کنترل نمی باشد .

به شایعات گوش ندهید

شاید در سایت ها و فضا های مجازی و تبلیغات زیادی مبنی بر دارو هایی که باعث می‌ شود مو ها به حالت طبیعی بازگردند و سفیدی آن ها قابل درمان باشد دیده باشید.
به دلیل اهمیت این موضوع ما این بخش از نوشتار  را به این موضوع مرتبط کرده ایم.

مو های سفید نمی ریزد

باید گفت که موهایی سفید نسبت به موهای طبیعی مقاوم تر هستند.
اما این به این معنا نیست که نمی ریزد اگر اینطور بود شما نمی توانستید هیچ پیرمرد کچلی را ببینید معمولاً موهای سفید ضخیم و مقاوم تر هستند‌
اما به  همان  دلیل که موهای سیاه می ریزند موهای سفید نیز می توانند ریزش کنند.

اشعه فرابنفش از دلایل سفیدی مو است

قرار گرفتن در معرض نور مستقیم خورشید برای طولانی مدت باعث قرمز شدن یا روشن شدن موها می شود اما دلیل بر سفیدی آنها نیست.
تا کنون هیچ تحقیقی نشان نداده که اشعه خورشید بر روی سفیدی موها و از بین رفتن رنگدانه ها تاثیرگذار بوده است بنابراین نمی‌توان گفت که نور خورشید از دلایل سفیدی موها است.

استفاده از رنگ مو برای کودکان مشکلی ندارد

اگر موی کودکان سفید است هرگز از رنگ های شیمیایی برای پوشاندن موهای سفید آنها استفاده نکنید.
رنگ های شیمیایی فقط مشکل را چند برابر می‌کنند چرا که مواد موجود در رنگ ها بر روی پوست کودکان مضر بوده و می‌تواند باعث ایجاد حساسیت ، آسیب های پوستی همچنین تنفسی در آنها شود.
در صورت مشاهده سفیدی مو در کودکان بدون هیچ علت خاصی به پزشک مراجعه کنید.

سفید شدن مو
کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی شاه گلی تبریز – سفید شدن مو

پاسخ پرسش

آیا استفاده زیاد از رنگ مو باعث سفیدی موها خواهد شد؟

بله رنگ موی حاوی مواد شیمیایی فراوانی است که روی رنگدانه ها میتواند تاثیر بگذارد استفاده مداوم از رنگ ها مخصوصا رنگ های روشن کننده و دکلره باعث از بین رفتن رنگدانه های مو و سفیدی آنها می شود استفاده از رنگ موهای حاوی پراکسید هیدروژن ، اسیب بیشتری به رنگدانه‌ها وارد می‌کند و سرعت سفیدی موها را افزایش میدهد.

آیا درمانی برای موهای سفید شده وجود دارد؟

تاکنون هیچ درمان قطعی برای موهای سفید پیدا نشده که با استفاده از بتوان موهای سفید را سیاه کرد ، ممکن است برخی روش‌ها به طور موقتی باعث تیره شدن موهای سفید شود. اما نتایج این روش ها دائمی نیستند و با رشد مجدد موها سفید دوباره رخ نشان می دهند ‌.
علاوه بر این روش هایی برای جلوگیری از سفید شدن موها وجود ندارد با استفاده از روش های گفته شده در این مقاله تنها می توان سفیدی موها را به تعویق انداخت و از بروز سفیدی زودرس جلوگیری کرد. اما نمی‌توان موها را برای همیشه تیره نگه داشت.

شروع سفیدی موها از چه زمانی طبیعی است؟

پاسخ به این سوال به عوامل زیادی بستگی دارد در افرادی که رژیم غذایی سالم دارند ، دخانیات و الکل مصرف نمی‌کنند.
این موضوع به محل زندگی و جنس موها نیز بستگی دارد و معمولاً موهای ساکنان قاره آفریقا دیرتر از موهای مردم دیگر کشورها سفید می شود.
در ایران و دیگر کشورهای آسیایی سفید شدن موها در اواخر دهه ۳۰ سالگی آغاز می‌شود معمولاً پس از پنجاه سالگی و بعد از سفید شدن موها صورت پیدا می‌کند و تعداد موهای سفید افزایش پیدا می‌کند.

چه زمانی سفیدی موها نگران کننده است؟

سفیدی موها در دهه ۲۰ زندگی یا سنین زیر ۲۰ سال نگران کننده است ، این موضوع باعث می‌شود که نشانه‌هایی از وجود مشکل در تیروئید یا برخی بیماری‌های خود ایمنی باشد .
البته در صورتی که در خانواده خود سابقه سفیدی زودرس را دارید جای نگرانی نیست اما برای اطمینان بیشتر نزد پزشک متخصص بروید تا متوجه شوید که بیماری خاصی ندارید.

آیا شامپوهای سیاه کننده مو می تواند درمانی برای موهای سفید باشد؟

شامپو های سیاه کننده مو تنها برای مدت کوتاهی می‌توانند سفیدی موها را از بین ببرند و داروی رفع سفیدی ندارند .
توجه کنید که تاکنون یک داروی برای سیاه کردن دائمی مو ها ابداع شده ، دیگر روش‌ها تنها باعث جلوگیری از افزایش تعداد موهای سفید و یا سفیدی زودرس می شوند البته به شرایطی که ژنتیک دلیل اصلی آن نباشد.

آیا رنگ مو در سفیدی موها موثر است؟

علت اصلی سفید شدن موها کمبود مواد مغذی برای رسیدن به رنگدانه های مو است.
بنابراین فرقی نمی کند که موهای فر ، تیره ، بلند ، قرمز و نارنجی باشد هر زمان که در اثر عوامل مختلف ، مو رنگ دانه های خود را از دست بدهد ، شروع به سفید شدن می کند . شاید این طور به نظر برسد که افراد با موهای تیره زودتر سفیدی مو را تجربه می‌کنند.
اما این موضوع به دلیل این است که سفیدی خیلی واضح در موهای شخص نمایان می‌شود.
همانطور که در این مقاله گفتیم کمبود مواد غذایی و نرسیدن پروتئین و ویتامین های مورد نیاز باعث سفیدی موها می شود.
اگر شما جزو آن دسته افرادی هستید که می خواهید از روند سفید شدن موها جلوگیری کنید و آن را به تعویق بیندازید.  می‌توانید از روش های کلینیکی برای تقویت موهای خود و رساندن مواد مغذی به آنها استفاده کنید.

شما می توانید با مراجعه به کلینیک بین المللی پوست و مو و زیبایی  شاه گلی تبریز تحت نظر پزشک متخصص درمان مناسبی را انتخاب و به آن بپردازید یکی از این روش‌های درمانی که امروزه در این کلینیک مورد استفاده و استقبال افراد زیادی قرار می‌گیرد.
استفاده از مزوتراپی مو است که برای رساندن مواد مغذی به ریشه مو استفاده می‌شود.
مزوتراپی روش غیر تهاجمی است که در طی آن داروها زیر پوست تزریق می‌شود و به بافت آسیب دیده کمک می‌کند . سوراخ های ایجاد شده نیز باعث تحریک پوست برای تولید کلاژن بیشتر می شود.
این روش درمانی بی خطر بوده ، نیازی به بی‌هوشی ندارد ، نیازی به دوره نقاهت و ریکاوری نیز ندارد .
اگر شما دچار سفیدی مو به دلیل نرسیدن مواد مغذی به مو شده اید می توانید از این روش درمانی برای تقویت موهای خود استفاده کنید.

سفید شدن مو
کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی شاه گلی تبریز – سفید شدن مو

پیشگیری از سفید شدن مو با مزوتراپی

کسانی که از رژیم غذایی مناسبی پیروی می کنند و از مصرف دخانیات و مشروبات الکلی اجتناب می کنند نسبت به افراد دیگر کمتر دچار سفیدی مو می شوند.
البته دلایل دیگری مانند جنس مو ها و محیط زندگی نیز  رنگدانه های مو تاثیر گذار می باشد.
افرادی که پوست تیره دارند در سنین بالا به سفیدی مو مبتلا می شوند اما در کشور های آسیایی پس از ۳۵ سالگی روند سفیدی مو ها آغاز می شود و تا ۵۰ سالگی سرعت آن  افزایش می یابد.
پس از بیست سالگی باید روش های مراقبتی برای پیشگیری از سفیدی مو را به‌ کار بگیرید.  چون در این سنین عواملی مانند اختلالات هورمونی،  ژنتیک و اختلال در عملکرد غدد رنگدانه های مو را تحت تاثیر قرار می دهد.‌
بهتر است هر چند وقت یکبار آزمایش های مناسب انجام دهید تا از کمبود مواد مغذی به بدن خود اطلاع پیدا کنید.
یکی از روش های که در درمان ریزش مو،  متخصصان پیشنهاد می کنند مزوتراپی است که البته این فرآیند با تزریق مواد مغذی به لایه میانی پوست سر باعث تقویت فولیکول ها و رنگدانه های مو خواهد شد.
در این روش مواد مغذی از قبیل ویتامین های گروه b،  عصاره گیاهان،  بیوتین و پروتئین ها از طریق ریشه ها جذب می شوند و شما می توانید از  عوامل تاثیر گذار بر رنگ دانه ها محافظت کنید.

مراحل پیشگیری از سفید شدن مو با مزوتراپی

اگر شما دوست ندارید که به مرور زمان شاهد تار های سفید در لابلای مو های خود باشید باید پس از بیست سالگی به فکر روش های تقویتی فولیکول مو باشید.‌

شما می توانید با مراجعه به کلینیک بین المللی پوست و مو و زیبایی  شاه گلی تبریز از راهکارهای درمانی و موثر بهره مند شوید.
در این روش محلول مزوتراپی که حاوی عصاره انواع گیاهان،  ویتامین ها، پروتئین ها،  فاکتور های رشد ، بیوتین و … می‌باشد را به لایه میانی پوست سر ،  دقیقا مکانی که ریشه مو وجود دارد تزریق می شود.
همه مراحل درمان با بی حسی موضعی انجام می شود و شما هیچ دردی در حین تزریق احساس نخواهید کرد . پس از پایان جلسات شما می توانید فعالیت های روزانه خود را از سر بگیرید .

سفید شدن مو
کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی شاه گلی تبریز – سفید شدن مو

مزایا و کاربرد های مزوتراپی مو

  • افزایش خونرسانی در پوست سر
  • تقویت فولیکول های مو
  • رساندن مواد مغذی به فولیکول ها
  • متوقف کردن ریزش مو و رشد مجدد مو ها و افزایش رشد آن ها
  • پیشگیری از سفید شدن مو ها
  • تقویت رنگدانه ها
  • بهبود کیفیت و ضخامت تار های
  • انجام عمل  در طی چند جلسه کوتاه و محدود
  • تامین نیاز های و مواد مغذی پوست سر و فولیکول ها
  • مشاهده نتایج در مدت زمان
  • بدون نیاز به دوره نقاهت
  • افزایش تراکم و پرپشتی مو ها
  • زیبایی چهره و افزایش اعتماد به نفس
  • هزینه مقرون به صرفه نسبت به روش‌های درمانی دیگر
  • عوارض خفیف و بدون خطر

کاندیدای مناسب جهت انجام مزوتراپی مو چه کسانی هستند؟

مزوتراپی برای همه افراد در هر سنی بدون محدودیت جنسی انجام می شود.
کسانی که به دلایل مختلفی از قبیل استرس،  کمبود مواد مغذی،  بیماری ها،  اختلالات هورمونی و… دچار ریزش مو شده اند و به دنبال راهی مناسب برای پیشگیری از سفید شدن موی خود هستند می‌ توانند از نتایج این فرآیند بهرمند شوند.
مزوتراپی برای کسانی که درگیر بیماری های خود ایمنی هستند،  خانم های باردار و شیرده،  کسانی که دارو های ضد انعقاد خون استفاده می کنند، کسانی که به  استفاده از دارو ها حساسیت دارند انجام نمی شود.

سفید شدن مو
کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی شاه گلی تبریز – سفید شدن مو

عوارض و معایب مزوتراپی مو

مزوتراپی یکی از بی خطر ترین روش های درمانی برای سفید شدن تار های مو می باشد . در این روش عوارض خطرناکی برای شما ما وجود نخواهد داشت .
فقط با مقداری سوزش،  تورم و التهاب در ناحیه تزریق مواجه می‌شوید.
این عوارض پس از چند ساعت برطرف خواهد شد.  برخی افراد پس از تزریق ممکن است دچار حساسیت شوند که با مشاهده برآمدگی بر پوست سر باید به کلینیک مراجعه کنند تا پزشک راهکار های مناسبی را برای آن ها ارائه دهد.‌

در کلینیک بین المللی پوست و مو و زیبایی شاه گلی تبریز انواع روش های زیبایی پوست و مو توسط متخصصین مجرب و حرفه ای انجام می شود. این روش ها با حداقل عوارض بهترین نتایج ممکن را برای شما حاصل می کند.

هزینه های مربوط به مزوتراپی مو

عوامل مختلفی هزینه های مزوتراپی را تحت تاثیر قرار می دهد .
تعداد جلسات برای همه متقاضیان بر اساس حجم مو ها متفاوت می باشد.
با انتخاب پزشک ماهر و با تجربه شما باید هزینه بیشتری پرداخت کنید. ترکیبات محلول مزوتراپی برای همه افراد متفاوت است.
بنابراین  هزینه ها بر اساس آن  متغیر خواهد بود. عامل دیگری که هزینه مزوتراپی را تحت تاثیر قرار می دهد. موقعیت جغرافیایی کلینیک می‌ باشد.  در شهر های بزرگ کلینیک ها هزینه بیشتری دریافت خواهند کرد . زیرا در این کلینیک ها تجهیزات و دستگاه ها بسیار مدرن و پیشرفته می باشد.

برای آگاهی بیشتر از هزینه ها در کلینیک بین المللی پوست و مو و زیبایی  شاه گلی تبریز می‌توانید با مشاوران و کارشناسان با تجربه ما تماس حاصل فرمایید.
مشاوره و ارائه خدمات در این کلینیک تخصصی کاملا رایگان می باشد.

سفید شدن مو
کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی شاه گلی تبریز – سفید شدن مو

مراقبت های قبل از مزوتراپی

۲۴ ساعت قبل از انجام مزوتراپی مو ، نباید از داروهای رقیق کننده خون استفاده شود ، اگر که بیماری خاصی دارید یا داروی خاصی را مصرف می کنید حتماً در جلسه مشاوره به پزشک اطلاع دهید.

تا ۲۴ ساعت قبل از جلسه درمانی از ماینوکسیدیل ، داروهای تقویت مو ، مواد آرایشی و حالت دهنده روی موها استفاده نکنید.

قبل از مراجعه به کلینیک مو ها را تمیز بشویید و از هیچگونه مواد آرایشی و بهداشتی بر روی موها استفاده نکنید.

آب و مایعات فراوان بنوشید و از مصرف دخانیات و مشروبات الکلی چند روز قبل از درمان خودداری کنید. مصرف این مواد باعث می‌شود که مواد مغذی به پوست و فولیکول های مو به راحتی نرسند و خود عاملی برای ریزش مو و ضعیفی تار مو هستند.

مراقبت های بعد از مزوتراپی مو

۲۴ ساعت بعد از درمان از داروهایی مانند ماینوکسیدیل ، داروهای تقویت مو و همچنین استفاده از مواد آرایشی و حالت دهنده را کنار بگذارید.

تا چند روز بعد از جلسه درمانی از ورزش کردن پرهیز کنید ورزش باعث تعریق و خروج محلول مزوتراپی از پوست میشود.

اگر روی پوست خود برآمدگی‌هایی مشاهده کردید احتمالاً به مواد مزوتراپی حساسیت داشته اید در این صورت با کلینیک تماس بگیرید.

تا ۲۴ ساعت بعد از مزوتراپی سر خود را نشویید از روز سوم می توانید حمام بروید ولی بیشتر از ۱۵ دقیقه در حمام نمانید و از آب داغ استفاده نکنید. زیرا ممکن است باعث کبودی شود

رژیم غذایی مناسبی را دنبال کنید و آب و مایعات فراوان بنوشید.

۲۴ ساعت بعد از تزریق از مصرف داروهای رقیق کننده خون خودداری کنید استفاده از استامینوفن بلامانع است.

اثرات و نتایج

تقریبا ۹۰ ٪ کسانی که از فرایند مزوتراپی استفاده کرده‌ اند رضایت کافی داشته اند چون این روش باعث تقویت فولیکول مو و پوست سر خواهد شد .
همچنین این عمل  با مهار هورمون های جنسی روند پیری و سفیدی مو ها را به تعویق می‌ اندازد.
در ترکیبات محلول مزوتراپی انواع ویتامین های گروه b وجود دارد و یکی از عوامل مهم تولید رنگدانه ها و ملانین می باشد.
با افزایش خونرسانی در پوست سر و افزایش خون رسانی می توانید در طی جلسات زیبایی و خوش حالتی مو های خود باشید.
البته نتایج قطعی مزوتراپی سه ماه بعد قابل مشاهده می باشد اما می‌ توانید تاثیرات بی‌نظیر آن را در طی جلسات مشاهده کنید.‌ اگرچه مزوتراپی باعث بازگشت سفیدی مو ها به حالت طبیعی نمی باشد اما جزء روش های موثر برای پیشگیری از سفید شدن مو ها می باشد .

دوره نقاهت پس از مزوتراپی مو چقدر است؟

پس از انجام مزوتراپی شما نیاز به گذراندن دوره نقاهت ندارید. زیرا همه مراحل درمان به صورت سرپایی انجام می شود .
در این روش نیاز به تیغ جراحی، برش و بخیه زدن نیست و محلول مزوتراپی با چند تزریق ساده در یک میلیمتری پوست سر تزریق خواهد شد.
در کنار سادگی این روش باید حتماً توسط متخصصین ماهر و با تجربه انجام شود زیرا ممکن است به سلول های عصبی پوست سر آسیب وارد شود و مشکلات زیادی برای شما به همراه داشته باشد.
پس از ۸ ساعت می توانید مو های خود را بشویید اما تا ۲۴ ساعت سعی کنید از انجام فعالیت های سنگین خودداری کنید. تا ترکیباتی تزریق شده به خوبی در ریشه مو و پوست سر جذب شود تا بتوانید به نتایج مورد نظر خود دست یابید.

 تعداد جلسات مربوط به مزوتراپی مو

تعداد جلسات و برنامه درمانی کاملاً به شرایط شما بستگی دارد تعداد جلسات بین ۸ تا ۱۵ جلسه می تواند متفاوت باشد.
مثلاً یکی از برنامه ها به این صورت است که یک بار در هفته برای یک ماه اول و سپس برای ماه دوم هر دو هفته یک بار و در نهایت ماهی یک بار برای دو ماه بعد مزوتراپی صورت می‌گیرد .
اگر شما هم به دلیل سفید شدن موها می خواهید مزوتراپی را برای تقویت موها و رساندن مواد مغذی به موها و همچنین ضخیم‌کردن مو استفاده کنید.
ما به شما کلینیک بین المللی پوست و مو و زیبایی  شاه گلی تبریز را پیشنهاد می‌دهیم.
در این کلینیک می توانید تحت نظر پزشک متخصص و با تجربه به انجام این روش درمانی را انجام دهید و از نتایج فوق‌العاده آن لذت ببرید.

شاید این مطلب هم برای شما جذاب باشد :

آشنایی با جدیدترین و مدرن ترین روش های کاشت مو در ایران

کاشت مو به روش BHT

کاشت مو در جای زخم و بخیه با چه روشی امکان پذیر است؟

نتیجه گیری

با افزایش سن موها کم کم رنگ خود را از دست می دهند و شروع به سفید شدن می‌کنند.
سفیدی موها در افرادی که پا به سن گذاشته آن  طبیعی است و دیر یا زود همه آنها پدیدار می‌شود.
در بعضی افراد ممکن است سفید شدن مو خوشایند باشد و بخشی از فرایند زندگی آنها باشند اما بعضی دیگر دوست دارند که روند سفیدی موها را به تاخیر بیندازند و رنگ طبیعی موها را حفظ کنند. به همین دلیل به دنبال راهی برای عقب انداختن سفیدی موها هستند سفید شدن موها در سنین جوانی علت های گوناگونی می تواند داشته باشد.
دلایل  نظیر ژنتیک ،  عوامل ارثی ، اختلالات هورمونی ، استرس ، سبک زندگی و رژیم غذایی ، مصرف دخانیات و قرار گرفتن در معرض دود آنها، مصرف بعضی داروهای خاص ، برخی بیماری ها ، استفاده از رنگ موها ، مصرف کافئین و الکل ، افزایش وزن و چاقی می تواند از دلایل سفید شدن مو  زود هنگام باشد .
همچنین در کودکان نیز ممکن است که سفیدی موها شروع شود که باید حتماً توسط پزشک متخصص مورد معاینه قرار گیرد چون ممکن است که دچار بعضی بیماری‌های زمینه‌ای شده باشد.
سفید شدن موها به دلیل کمبود ویتامین و مواد مغذی به وجود می‌آید همچنین شما می توانید با نوشیدن آب فراوان ، خواب کافی ، کنترل استرس ، مصرف برخی ویتامین ها و پروتئین ها به جلوگیری از سفید شدن موها کمک کنید.
همچنین می توانید از روش های کلینیکی به تقویت هرچه سریعتر مو های خود بپردازید که از این روش ها استفاده از مزوتراپی است که روش آسان ، ایمن ، بدون درد و خونریزی ، نداشتن دوره نقاهت و ریکاوری صورت می‌گیرد .
فرد می‌تواند در کمترین زمان ممکن به تقویت موهای خود و جلوگیری از سفید شدن موها بپردازد . البته توجه داشته باشید که برای رسیدن به نتیجه بهتر ، روش درمانی را در کلینیک معتبر و توسط پزشک متخصص و با تجربه ای انجام دهید.

شما می توانید مزوتراپی را در کلینیک بین المللی پوست و مو و زیبایی  شاه گلی تبریز تحت نظر پزشک متخصص و با تجربه ی کلینیک انجام دهید .
همچنین در این کلینیک انواع خدمات زیبایی پوست و مو توسط پزشک متخصص و با تجربه ی کلینیک صورت می‌گیرد .
مشاوره در این کلینیک به صورت رایگان است که شما می توانید از آن بهره‌مند شوند.

کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی شاه گلی تبریز
کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی شاه گلی تبریز

کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی شاه گلی تبریز با کسب برترین رتبه رضایتمندی مرجع جهانی گوگل 5 ستاره در خدمت زیباجویان عزیز می باشد.

برای دریافت اطلاعات بیشتر ، مشاوره رایگان و واتساپ می توانید با شماره زیر تماس حاصل فرمایید:

09120043630

04191010407

دریافت مشاوره رایگان با ارسال عدد 20 به سامانه 10005848

برای دریافت کد تخفیف و هدایای ویژه کلینیک ، حتما پیج ما را فالو کنید و علاوه بر دریافت کدهای تخفیف در قرعه کشی یک عدد 206 هم شرکت کنید:

آیدی اینستاگرام:

https://instagram.com/clinicshahgoli

ارائه خدمات زیبایی در کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی شاه گلی تبریز توسط کادر حرفه ای انجام می‌شود که میتوانید برای دریافت اطلاعات بیشتر از طریق لینک زیر استفاده کنید :

https://clinicshahgoli.ir

سایت تخفیفات پزشکی جهت دریافت تخفیف:

https://takhfifannet.com

سایت انجمن جهت پاسخ به سوالات زیبایی شما توسط برترین متخصصین زیبایی کشور:

https://harfhayetazeh.com

لینک کوتاه: https://clinicshahgoli.ir/4562

لینک آپارات: https://aparat.com/v/sTqMH

لینک نماشا: https://www.namasha.com/v/uDyX1drd

ویکی پدیا: https://fa.wikipedia.org/wiki/Clinicshahgoli

فیسبوک:  https://www.facebook.com

تویتر: https://twitter.com/CShahgoli/status/1482229661757100035?s=20

لینک یوتیوب: https://youtu.be/H1tUnhdOa1Y

تلگرام: https://t.me/clinicshahgoli

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین مقالات

دسته‌ها

آخرین پروژه ها

یوگای صورت برای جوانسازی
جدیدترین درمان ریزش مو ارثی
بهترین کراتین مو
زاویه سازی صورت کشیده با ژل
استاندارد زیبایی در کره جنوبی
تفاوت فیشیال و پاکسازی

برچسب‌ها

اطلاعات تماس

  • ایران کلینیک زیبایی شاه گلی تبریز
  • 09120043630-04191010407
  • info@clinicshahgoli.ir