مراقبت های بعد از بوتاکس

مراقبت های بعد از بوتاکس

مراقبت های بعد از بوتاکس :

خطوط صورت و چین و چروک و می‌تواند اثرات افزایش استرس می باشد که از این افراد را به خود مشغول خواهد کرد از سال‌های قبل روش‌های زیادی برای جوانسازی پوست از بین بردن این خطوط به وجود آمده است از بهترین روش ها می توان به آن اشاره کرد که سابقه استفاده از آن به ۱۵ سال قبل برمی گردد .بوتاکس نوعی داروی تزریقی می باشد که از سم بوتولونیوم نوعA ایجاد شده از این سم عضلات صورت یا فلج خواهد کرد و از این طریق چین و چروک ها و خطوط پوستی را از بین خواهد برد تا کنون انواع بوتاکس با ویژگی های خاص توسط کشورهای مختلف تولید شده است اگر علاقه به جوانسازی پوست خود را دارید احتمالاً به دنبال بهترین مارک بوتاکس هستید .در این مقاله ما با انواع بوتاکس و همچنین مراقبت های بعد از بوتاکس ، قیمت ، ماندگاری اثرات و عوارض آن خواهیم پرداخت پس با ما همراه باشید تا اطلاعات کاملی در خصوص این روش درمانی برای شما بیان می کنیم.

کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی شاه گلی تبریز
کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی شاه گلی تبریز

بوتاکس چیست ؟

بوتاکس ترکیبی ساخته شده از سم بوتولونیوم می باشد.  اکثر افراد وقتی که می فهمند که پایه اصلی این محلول نوعی سم است در مورد این فرایند احساس ترس و نگرانی خواهند داشت.  در صورتی که استفاده از این سم بی خطر است و حتی در بسیاری از  بیماری ها مانند سر درد های عصبی (میگرن)  کاربرد دارد.  تزریق سم بوتولونیوم در ناحیه مورد نظر باعث فلج شدن موقت عضلات در این ناحیه خواهد شد و در نهایت به صاف شدن و محو شدن چین و چروک های سطحی و عمیق پوست منجر می شود.

زمانی که در اولین بار استفاده از این سم در حوزه زیبایی شناخته شد ذهن اکثر مخاطبین به این سوال درگیر بود زیرا ، این سم نا شناخته و مبهم بود.  در مورد نحوه عملکرد مهم این سم لازم است بدانید که پس از تزریق به گیرنده های خاص متصل می شود و مانع اتصال گیرنده های شیمیایی آن می شود و در نهایت حرکات و سوخت و ساز را در این ناحیه  نا ممکن می کند‌.

پیشانی صاف و بدون چین و چروک و عدم واکنش صورت نسبت به حالت های لبخند و اخم باعث می شود که برخی افراد این روش را گزینه مناسبی برای جوان سازی پوست ندانند؛  اما نکته جالب این است که با پیشرفت علم و تکنولوژی در زمینه پزشکی تزریق این ماده علاوه بر از بین بردن چروک ها سبب بی حرکت شدن و سفت شدن پوست نمی شود.

تاثیرات و مزایای سم بوتولونیوم بیش از سطح زیبا شناسی می باشد زیرا یکی از کاربرد های این تکنیک پیشگیری از تعریق بیش از حد بدن می باشد. چون با تعرق بالا اعتماد به نفس افراد در موقعیت های اجتماعی تحت تاثیر قرار می‌گیرد و به عنوان راه کاری موثر و امیدوار کننده می باشد.

 

مراحل انجام تزریق بوتاکس

همان طور که در بخش قبل اعلام کردیم انتخاب بهترین دکتر و کلینیک مهمترین اقدامی است که شما برای انجام این فرایند زیبایی انجام می دهید.  حضور شما در جلسه مشاوره اهمیت زیادی دارد.  زیرا پزشک در این جلسه پرونده پزشکی شما را بررسی می کند و شما می توانید انتظارات و اهداف خود را بدون تعارف اعلام کنید. متخصصین قبل از تزریق سم بوتولونیوم تست آن را انجام می دهند زیرا ممکن است شما به این ماده حساسیت داشته باشید.  در صورت مساعد بودن شرایط شما ، تزریق سم با دوز معین با مهارت و دقت بالا انجام می شود.  مدت زمانی که برای این فرایند در نظر می گیرید در حدود ۱۰ تا ۱۵ دقیقه خواهد بود البته،  این فاصله زمانی به ناحیه تزریق و میزان چین و چروک ها بستگی دارد.  پس از پایان مرحله تزریق متخصصین با استفاده از کمپرس سرد التهاب و سوزش ناحیه تزریق کاهش می دهند . سپس،  قبل  از ترک کلینیک توصیه های لازم در مورد اعمال مراقبت ها در اختیار شما قرار می گیرد در ادامه معرفی می شود.

 

آیا برنده بوتاکس در نتیجه بهتر و کاهش عوارض می تواند نقش داشته باشد؟

هر یک از انواع بوتاکس معمولاً کاربرد خاصی را با خود دارد و برای قسمت های مختلف صورت مورد استفاده قرار می‌گیرد برندهای مختلف بوتاکس از نظر ماندگاری ، تاثیرگذاری کیفیت و عوارض با هم می تواند متفاوت باشند. طبیعی است که هر چه کیفیت بهتر باشد عوارض آن نیز می‌تواند کمتر باشد اما از نظر ماندگاری نمی‌توان گفت که لزوماً ماندگاری بالایی دارند بهترین مارک بوتاکس به شمار می‌رود چرا که اگر شما از این روش جدید  راضی نباشید ماندگاری بالا می‌تواند به ضرر شما تمام شود . هر کدام از انواع بوتاکس مزایای منحصر به فرد خود را دارد اما از نظر کارایی تمام آنها با هم یکسان هستند شما بهتر است با توجه به سطح انتظارات خود از انجام تزریق بوتاکس مارک مناسب را برای خود در نظر بگیرید.

 

سم بوتولونیوم نوع A چیست ؟

بتولونیوم  در نوع A  ماده ای است که تقریباً تمام دارو های بوتاکس با کمک آن ساخته می شوند و نوعی ماده سمی است که اعصاب نوروتوکسین را تحت تاثیر قرار می دهد و می‌تواند به صورت موقتی عملکرد اعصاب را از کار بیندازد.  در این روش عضلات ارادی صورت پس از تزریق منقبض شده و پیام انقباض آن از طرف مغز و سیگنال های عصبی حرکتی به آن ها برسد با حضور سم بوتولونیوم در این ناحیه عملکرد سیستم حرکتی عصبی دچار اختلال می شود و عضله فلج خواهد شد.  سم بوتولونیوم در طی یک فرایند طبیعی توسط باکتری کلستریدیوم بوتولینیوم ساخته می شود.  زمانی که بوتولونیوم توسط باکتری ها تولید می شود یکی از سم های کشنده در طبیعت محسوب می شود و می تواند یک انسان ۷۰ کیلوگرمی را فقط با ۷۰ میلی گرم از پای دربیاورد. بوتولونیوم  همان سمی است که زمانی که کنسرو نجوشانده مصرف می شود به بیماری کشنده ای تبدیل خواهد شد.

 

معتبرترین برندهای بوتاکس کدامند؟

برندهای مختلفی از سم بوتولونیوم در سراسر جهان وجود دارد که معروفترین آنها بوتاکسBOTOX از این ماده توسط آلرگان ساخته شده و از آنجایی که این محصول برای اولین بار در بازار پخش شده اکنون تمام سمهای بوتولونیوم با نام بوتاکس می شناسند

انواع بوتاکس عبارتند از :

بوتاکس BOTOX

بوتاکس نام یک برند تجاری برایBotulinum ToxinنوعA است که توسط Allergan سازندگان فیلر پوستی صورتJuvederm ساخت شده است بوتاکس به صورت به یکی از شناخته ترین درمان ها برای ضد پیری و زیبایی در جهان تبدیل شده است و مورد اعتماد خیلی از پزشکان و کارشناسان زیبایی در سراسر جهان قرار گرفته است و تاز بین ۳ تا ۴ ماه می تواند ماندگاری با خود به دنبال داشته باشد البته این دور ممکن است مواد غیر فعال نیز داشته باشد که ایجاد واکنش و آلرژی و مشکلاتی را می تواند به داشته باشد بنابراین قبل از تزریق بوتاکس اگر حساسیت نسبت به هر چیزی را دارید باید پزشک را در جریان قرار دهید.

مسپورت ( Masport)

فیلر  مسپورت یکی از برند های ایرانی است که با برند های معتبر رقابت می کنند.  این مارک  بسیار با کیفیت است و از نظر قیمت نیز مناسب می باشد.  مسپورت   برای درمان خطوط اخم ، خط لبخند و چروک های سطحی و عمیق پوست کاربرد دارد و دارای سم بوتولونیوم نوع  A و هماگلوتینین می باشد . شما می توانید تاثیرات برند مسپورت را ۳ تا ۱۰ روز پس از تزریق مشاهده کنید.

نورونوکس ( Neuronox )

این برند نیز دارای سم بوتولونیوم نوع A  می باشد و تاثیر درمانی بی‌ نظیری دارد.  نتایج حاصل از تزریق آن سه روز بعد قابل مشاهده است و مدت ماندگاری آن در فاصله ۳ تا ۶ ماه متغیر می باشد که به ناحیه بعد از تزریق بستگی دارد.  از عوارض برند نورونوکس می توان به کمی کبودی و ضعف اشاره کرد که در مدت زمان کوتاهی بر طرف می شود.

زئومین Xeomin

زئومین از دیگر انواع بوتاکس است که مورد تایید سازمان غذا و داروی لیالات متحده قرار گرفته که برای بهبود خطوط اخم متوسط و شدید،  بین ابروها تزریق خواهد شد این دارو فعالیت های عصبی در عضلات را می تواند مسدود کند و سبب کاهش موقتی فعالیت‌های آنها خواهد شد به گزارش آکادمی زیباشناسی صورت آمریکا در سراسر جهان بیش از هشتاد و چهار هزار تزریق بوتاکس با این مارک صورت می گیرد اثرات تزریق ظرف یک هفته خود را نشان خواهد داد و حدود ۳ تا ۶ ماه می تواند ماندگاری داشته باشند نحوه تزریق این دارو هم مانند سایر روش‌های بوتاکس با بی حسی موضعی انجام می گیرد و تقریباً ۱۰ تا ۲۰ دقیقه به طول خواهد انجامید.

دیستون ( Dyston )

برند دیستون نیز ایرانی است که در شرکت های معتبر واکسن البرز تولید می‌ شود و با دو حجم ۳۰۰ و ۵۰۰ واحدی در بازار ارائه می شود.  دیستون یکی از برند های مرغوب ایرانی است و گواهی های استاندارد ملی و بین المللی را کسب کرده است.  بنابراین به طور قطع می توان گفت که کیفیت بوتاکس دیستون بسیار بالاست و با محصولات اروپایی رقابت می کند .

البته زمانی شما می‌ توانید از مزیت های بی نظیر این فرایند بهره ببرید که به کلینیک های معتبر مراجعه کنید و از میزان مهارت و تخصص پزشک خود اطمینان کامل حاصل کنید.

آزااور Azzalure

آزالور یک سم بوتولونیوم نوع A می باشد که از اوایل دهه ۱۹۹۰ با نام برند دیسپورت در انگلستان به فروش می‌رود این دارو در سال ۲۰۰۹ برای استفاده در لوازم آرایشی و بهداشتی در انگلستان مورد تایید قرار گرفته از آن پس با نام آزالور برای برطرف کردن خطوط صورت استفاده می شد این دارو نیز مانند سایر انواع بوتاکس به زیر پوست تزریق می شود و نتایج آن دو تا سه روز بعد از انجام درمان خود را نشان خواهد داد نتیجه تزریق چهار تا پنج ماه بعد از تزریق می‌تواند مشاهده شود اما فاصله درمان نباید بیشتر از ۳ ماه باشد چرا که این امر خطر تشکیل آنتی بادی را می تواند افزایش دهد.

کنیتوکس (  Canitox )

این برند در کشور چین تولید می شود و کاربرد های وسیعی دارد.  از این ماده می توان در جهت درمان چین و چروک ها و جوان سازی پوست استفاده کرد.  مدت ماندگاری آن در حدود ۳ تا ۶ ماه می باشد و دارای سم بوتولونیوم نوع A  است.

درماتوکس Derma Tox

یکی از جدیدترین نوع بوتاکس درماتوکس است علاوه  بر این برای از بین بردن چین و چروک می تواند برای درمان منافذ پوستی و همچنین جای جوش و زخم کهنه نیز مورد استفاده قرار گیرد این نوع بوتاکس از طریق مسدود کردن انتقال عصبی عضلات را ضعیف و غیرفعال خواهد کرد تزریق این نوع بوتاکس نیز مانند سایر انواع بوتاکس با استفاده از سوزن های ریز به نواحی تحت نظر انجام می گیرد کل درمان با استفاده از این نوع بوتاکس حدود ۱۵ دقیقه طول خواهد کشید و اثرات آن یک تا دو هفته بعد از تزریق خود را به صورت کامل نشان خواهند داد ماندگاری این نوع بسته به عوامل مختلفی از جمله محل تزریق ، میزان چین و چروک پوست فرد متقاضی و ……. هم می تواند متفاوت باشد.

بوتاکس
کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی شاه گلی تبریز – بوتاکس

ویژگی های بهترین متخصص جهت تزریق  بوتاکس چیست ؟

اولین اقدامی که باید در انتخاب بهترین دکتر انجام دهید این است که به رشته تحصیلی پزشکی و  تخصص ایشان در زمینه پوست و زیبایی توجه کنید.  زیرا ، این موضوع اهمیت زیادی دارد امروزه پزشکان زیادی هستند که با وجود این که مدرک آن ها مورد تایید وزارت بهداشت سازمان نظام بهداشتی قرار نگرفته اما این خدمات زیبایی را انجام می‌ دهند و شاهد عوارض احتمالی و جبران نا پذیر خواهند بود.

اخلاق و نحوه برخورد پزشک با متقاضیان مسئله دیگری است که باید مورد توجه قرار گیرد.  پزشکان زیبایی باید در ارائه خدمات صبور باشند و زمان کافی برای مشاوره و معاینه ی افراد در نظر بگیرند تا بتوانند استرس افراد را کاهش دهند و همچنین اطمینان خاطر پیدا کنند.

مسئله دیگر در مورد ویژگی های بهترین  دکتر میزان تجربه و سوابق کاری و فعالیت هایی است که تاکنون انجام داد اند می باشد . پس متخصصین حرفه ای و با تجربه می توانند به خوبی میزان دوز مصرف تزریق را بر اساس ناحیه درمان مشخص کنند.

 

کاربردهای تزریق بوتاکس

کاربرد های زیادی برای سم بوتاکس تعریف شده است بعضی از این کاربردها عبارتند از:

  • از بین رفتن چین و چروک در صورت ، خطوط پنجه کلاغی در اطراف چشم ، خط لبخند و …
  • درمان بیماری های مختلف از جمله دیستونی گردن
  • درمان میگرن
  • جوانسازی پوست
  • بیماری های اسپاستیک
  • سندروم پیریفورمیس
  • درمان کمر درد های مزمن
  • سردردهای تنش و اسپاسم رایتر
  • اسپاسم نیمه صورت
  • سندروم درد میوفاسیال
  • برطرف کردن افتادگی و شل شدگی پوست که می تواند ناشی از افزایش سن باشد
  • کمک به کاهش تعرق در زیر بغل
  • درمان پرش غیر ارادی پلک
  • درمان انحراف چشم
  • درمان بیماری واژینیسموس

 

مزایا

اگر سری به تاریخچه تکنیک زیبایی بوتاکس بزنیم حتما متوجه خواهیم شد که این ماده در صنعت زیبایی کاربرد های فراوانی دارد.  همچنین مصرف درمانی آن نیز بسیار زیاد است.  مزیت اصلی این فرایند این است که برای درمان درد های مربوط به عضلات غیر ارادی بدن بسیار موثر است.  مثلاً تاثیرات مثبتی بر درمان حرکات غیر ارادی ماهیچه ها در بیماران مبتلا به پارکینسون می باشد.

استفاده از این سم در جهت انسداد اعصاب حسی در هنگام ارسال سیگنال درد به مغز موثر است و راه کار درمانی مناسبی برای درد های تنشی می باشد.  پس در جهت میگرن و سردرد های عصبی مورد استفاده قرار می گیرد.

با آغاز فصل های گرم سال میزان تعرق در بدن به شدت افزایش می یابد و این عارضه برای برخی افراد به کابوس تبدیل می شود.  زیرا تعرق شدید آن ها باعث می شود که فعالیت های روزانه و اجتماعی آن ها را مختل کند.  تزریق سم بوتولونیوم یکی از راه های موثر برای کاهش تعرق می باشد.

دیستونی یکی از بیماری هایی است که با کمک سم بوتولونیوم مورد درمان قرار می گیرد.  زیرا در حالت شدت یافتن این بیماری همه فعالیت های بدن مختل می شود. بنابراین این سم با فلج کردن عضلات و ماهیچه های منقبض شده به درمان این مشکل کمک می کند.

این فرآیند با کاربرد های بی نظیری که دارد به صورت سر پایی انجام می شود نیاز به بی حسی ندارد .

پس از تزریق سم بوتولونیوم متقاضیان می توانند بدون استراحت در منزل فعالیت های روزانه خود را آغاز کنند و  تاثیرات اولیه درمان بلافاصله پس از تزریق قابل مشاهده است و نتایج قطعی در طی یک هفته نمایان می شود.

یکی از دلایل پر طرفدار بودن این پروسه زیبایی هزینه مناسب و مقرون به صرفه ی آن نسبت به روش های درمانی و جوان سازی دیگر است.  پس از تزریق سم بوتولونیوم با انتخاب پزشک ماهر و با تجربه زیبا جویان شاهد عارضه خاصی نخواهند بود.

 

کاندیدای مناسب برای تزریق بوتاکس

افرادی که از نظر جسمی و روانی در سلامت کامل هستند می توانند بهترین گزینه برای تزریق بوتاکس به شمار روند فراموش نکنید که استفاده از این سم در دوران بارداری و شیردهی ممنوع می باشد اصلی ترین نکته این است که همه افرادی که به بیماری های عضلانی مانند میاستنی گراویس مبتلا هستند نمی توانند از این سم استفاده کنند ویژگی اصلی بهترین کاندیدای استفاده از بوتاکس عبارتند از:

. افراد متقاضی باید بالای ۱۸ سال قرار داشته باشند.

. افراد باید انتظارات کاملا واقع بینانه از نتیجه این درمان داشته باشند.

. در زمان نزدیک تزریق از سولاریوم یا سایر دستگاه های برنزه کننده باید خودداری کرد.

. افرادی که چروک های سطحی تا عمیق در پوست خود دارند.

. پوست فرد متقاضی باید فاقد هر نوع التهاب یا عارضه باشد.

اگر شما هم جزو کاندیدای مناسب بوتاکس به شمار می روید و می خواهید از این روش برای جوانسازی و رفع خطوط و چین و چروک صورت و بدن خود استفاده کنید می توانید با مراجعه به کلینیک بین المللی پوست و مو و زیبایی شاه گلی تبریز تحت نظر پزشک متخصص و باتجربه لینیک بع انجام این روش بپردازید و از نتایج آن بهره مند شوید.

 

تزریق بوتاکس برای چه کسانی انجام نمی شود ؟

مدت زمانی که برای انجام این پروسه زیبایی در نظر گرفته می‌ شود بسیار کوتاه است و حتی اکثر متقاضیان فکر می‌ کنند که اثر بخشی این سم نیز کوتاه مدت است در صورتی که این تصور کاملا اشتباه است . پس نمی توان انتظار داشت که در طی مدت زمان کوتاه،  شاهد نتایج قطعی تزریق باشند. پس از انجام تزریق یک تا دو روز قبل از مهمانی یا عروسی خودداری کنید.  برای از بین بردن التهاب و قرمزی ناشی از تزریق باید زمان مناسبی برای استراحت خود قرار دهید.  پس،  پس از تزریق آرام و صبور باشید . اگر قرار است که تزریق را برای رویداد های مهمی در زندگی خود انجام دهید این عمل را با فاصله دو هفته برنامه ریزی کنید تا بتوانید به نتایج مد نظر خود برسید.  متاسفانه تزریق سم بوتولونیوم برای برخی افراد ممنوع می باشد که عبارتند از :

کسانی که به دلیل پیروی از هیجانات اجتماعی می خواهند این تکنیک زیبایی را انجام دهند.

معمولا افراد جوان که هیچ چین و چروکی بر سطح پوست خود ندارند برای تزریق اقدام می کنند در صورت که لزومی برای انجام این عمل نمی باشد و بهتر است تزریق را در سنین بالا انجام دهند.

کسانی که نسبت به ترکیبات این محلول دچار حساسیت و واکنش های منفی می شوند.  البته ، میزان حساسیت ها در همه افراد متفاوت است و به ناحیه تزریق نیز بستگی دارد.  کسانی که برای اولین بار می خواهند این تکنیک زیبایی را انجام دهند باید تست حساسیت را حتما انجام دهد حتی ممکن است کسانی که قبلاً این تزریق را انجام داده‌ اند مجدداً دچار حساسیت شوند و با تغییراتی در بدن آن ها مستعد حساسیت پس از تزریق باشند.

خانم های باردار و شیرده به هیچ وجه نمی توانند در این دوران تزریق سم بوتولونیوم را انجام دهند.  زیرا مهمترین هدف آن ها حفظ سلامتی مادر و جنین می باشد و ممکن است ترکیبات این محلول برای مادر با حساسیت شدید همراه باشد و تاثیرات منفی در سلامتی آن ها ایجاد کند.  اهمیت این مسئله به قدری مورد توجه متخصصین است که حتی کسانی که قصد دارند باردار شوند توصیه می شود از انجام این عمل خودداری کنند . همچنین دوران شیر دهی نقش مهمی در سلامتی نوزاد دارد.  پس زمانی که نوزاد شیر مادر را دریافت می کند احتمال دارد که دچار حساسیت از طریق شیر مادر شود.

کسانی که مجبور ند  دارو های ضد انعقادی مانند وارفارین،  آسپرین ، هپارین و …. استفاده کنند و به هیچ وجه کاندیدای مناسبی برای تزریق نخواهند بود.  یکی از مهم ترین مراقبت ها متوقف کردن مصرف این دارو ها قبل از آغاز جلسه درمان می باشد.  در صورتی که این دارو ها را مصرف می کنید حتماً با پزشک خود صحبت کنید.

مبتلایان به بیماری های خاص از قبیل نا رسایی کلیه،  سرطان،  ام اس و ….  در هنگام تزریق باید حساسیت بالایی به خرج دهند زیرا ممکن است ترکیبات ماده بوتاکس با دارو هایی که مصرف می‌ کنند دچار تداخل شود و نتایج نا خوشایند ی برای آن ها به دنبال داشته باشد.  پس بهتر است برای همیشه از انجام این عمل خودداری کنند و راه کار های زیبایی و جوان سازی دیگر را به کار گیرند.

افرادی که از مکمل ها استفاده می کنند کاندیدای مناسبی برای تزریق نخواهد بود.  ابتدا باید قبل از تزریق با پزشک مشورت کنند و پزشک خود را در جریان قرار دهند.  در صورت انجام این تکنیک زیبایی دو هفته قبل از تزریق باید مصرف مکمل ها متوقف شود.

کسانی که به بیماری هایی مبتلا هستند که به صورت ناگهانی دچار فلج شدن عضلات صورت و بدن خود می شوند.  با تزریق سم بوتولونیوم احتمال تشدید بیماری در آن ها افزایش می یابد.

کسانی که مستعد به تبخال یا حساسیت های پوستی هستند ممکن است پس از تزریق در ناحیه لب اطراف چشم،  خطوط اخم و پیشانی دچار حساسیت شوند بنابراین حتما این موضوع را به پزشک خود اطلاع دهید و  تا بهبودی کامل از انجام تزریق بپرهیزید.

تزریق سم بوتولونیوم برای مبتلایان به بیماری های خود ایمنی یا نقص در سیستم ایمنی به طور قطع ممنوع می باشد.

 

چگونه می توانیم بهترین تزریق بوتاکس انجام دهیم ؟

برای دستیابی به بهترین نتایج اولین قدم انتخاب بهترین پزشک و متخصص در حوزه زیبایی می باشد.  درست است که این تکنیک در بین انواع روش های جوان سازی ساده و راحت تر است اما داشتن تخصص کافی در این زمینه در کسب نتایج مورد نظر اهمیت زیادی دارد.  اگر شما به سلامتی پوست خود اهمیت می دهید باید رژیم غذایی مناسبی داشته باشید و آب زیاد بنوشید.  همچنین حتماً میوه ها و سبزیجات تازه را در برنامه غذایی خود قرار دهید و از حرکت دادن زیاد صورت خودداری کنید و استرس خود را مدیریت کنید.  در معرض نور خورشید قرار نگیرید زیرا خورشید رطوبت پوست را از بین می‌ برد و تاثیرات نا خوشایندی و زیبایی و شادابی پوست خواهد داشت.  کیفیت تزریق این ماده به برند و مارک آن بستگی دارد.  همچنین این پروسه زیبایی را باید در مراکز معتبر و تخصصی انجام دهید زیرا در برخی از مراکز،  خدمات را با هزینه پایین ارائه می دهند اما قطعاً از برند ها و مارک های خوب استفاده نمی کنند و یا با ترکیب آب مقطر هزینه ها را کاهش می دهند و این موضوع مدت ماندگاری تزریق را کاهش خواهد داد . پس از استفاده از برند های معتبر و شناخته شده شما را در کسب نتایج مطلوب کمک می کند.

 

مهم ترین نواحی که تزریق در آن انجام می شود :

  • تزریق در خط اخم

خطوط گلابلا یا خطوط اخم که به صورت عمودی هستند و خطوطی  که در فاصله بین دو ابرو نمایان می شوند .  زمانی که افراد عصبی و خسته باشند این خطوط بیشتر نمایان می شوند.  با تزریق سم بوتولونیوم این خطوط کاملاً صاف می شوند و پوست ظاهری جوان و آرام پیدا خواهد کرد.

یکی از بهترین روش ها برای محو کردن خطوط گلابلا استفاده همزمان از فیلر های پوستی ماده بوتاکس در خط اخم می باشد.

  • تزریق در خطوط بینی

حتماً توجه کردید که زمان خندیدن یا هنگامی که دهان خود را بیش از اندازه باز می‌کنید در قسمت بالای بینی چروک های ریزی دیده می‌شوند عمیق شدن این چروک ها زیبایی ظاهر را می تواند کاهش دهد با تزریق بوتاکس در دو طرف بینی می توانید از به وجود آمدن یا عمیق شدن خطوط بینی جلوگیری کنید.

  • تزریق در پیشانی

یکی از نشانه های بارز و افزایش سن در چهره ایجاد چین و چروک‌ ها و خطوط ظریف و عمیق بر سطح پیشانی می باشد.  قطعاً کسانی که با چین و چروک های بیشتری در این ناحیه مواجه هستند چهره آن ها پیر تر از سن واقعی شان به نظر می‌ رسد.  بروز این خطوط دلایل مختلفی دارد که عبارت از  ژنتیک،  قرار گرفتن مداوم در برابر نور خورشید،  استعمال دخانیات ، حرکات زیاد صورت و …. می باشد.  باید به این نکته توجه کنید که هر چه چین و چروک ها عمیق تر باشد درمان آن ها نیز راحت تر می شود.  تزریق سم بوتولینیوم یکی از راه های موثر برای چین و چروک های سطحی می باشد.  این سم همچنین از ایجاد چین و چروک ها جلوگیری کرده و از عمیق شدن آن ها پیشگیری می کند.  پس با مشاهده اولین نشانه های افزایش سن در چهره بهتر است برای تزریق اقدام کنید .

  • تزریق در ابرو

یکی دیگر از مشکلاتی که به وجود می‌آید افتادگی ابروها می باشد البته برخی افراد به صورت ژنتیکی نیز دچار مشکل هستند و روش های گوناگونی وجود دارد که می‌توان برای لیفت و جوانسازی از آنها استفاده کرد بدون شک بوتاکس در جوانسازی و شادابی صورت می تواند نقش موثری را داشته باشد برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد لیفت ابرو با تزریق بوتاکس می توانید با مشاوران و کارشناسان کلینیک بین المللی پوست و مو و زیبایی شاه گلی تبریز تماس حاصل کنید.

  • تزریق در پوست اطراف چشم

همراه با افزایش سن هنگام خندیدن یا صحبت کردن خطوط پنجه کلاغی در بالای گونه و کناره چشم مشاهده می‌ شوند . قطعاً هیچ کس دیدن این خطوط بر چهره خود را دوست ندارد زیرا، چهره را پیر نشان می دهد.  پوست اطراف چشم یکی از بخش هایی است که می توان با تزریق سم بوتولونیوم مشکلات آن را برطرف کرد.  همچنین برخی افراد از این تکنیک زیبایی در جهت درمان افتادگی پلک استفاده می کنند تا چشم ها درشت تر و کشیده به نظر برسند.

  • اطراف لب ها

اطراف لب بسیار مستعد چروک می باشد دلیل اصلی این است که برای صحبت کردن ، خندیدن و غذا خوردن و بسیاری موارد دیگر به این عضلات فشار وارد می شود این فشار می تواند زمینه را برای ایجاد چین و چروک فراهم کند از طرف دیگر برخی بدرفتاری ها و اصلاح بیش از حد صورت با نخ یا وکس می‌تواند احتمال ایجاد چین و چروک در این ناحیه را افزایش دهد برای اینکه حالت کشسانی از بین نرود تزریق همزمان فیلر خط لب و بوتاکس بهترین گزینه خواهد بود.

  • تزریق چانه

عضلات ناحیه چانه را عضله های ذهنی نیز می نامند.  زیرا با افزایش سن این ناحیه بیش فعال می شود یا به عبارت راحت تر باید گفت که همراه با افزایش سن میزان حالت انعطاف پذیری چانه از حالت معمولی بیشتر می شود و در نتیجه چانه باریک و کوچکتر خواهد شد . دلایلی مانند تحلیل رفتن بافت در ناحیه چانه،  قرار گرفتن مستقیم در برابر نور خورشید، تحلیل استخوان ها باعث باریک شدن چانه خواهد شد.  پس با تزریق بوتاکس در این ناحیه می توانید شرایط استراحت برای ماهیچه های و کاهش فعالیت های این ناحیه را فراهم کنید و همراه آن نیز چین و چروک ها مورد درمان قرار می گیرد.

  • تزریق در فک و گردن

دلایل زیادی مانند وراثت ، غفزایش سن ، تاثیر آفتاب بر پوست و کاهش تولید کلاژن و تضعیف عضلات باعث به وجود آمدن چین و چروک در گردن خواهد شد این چروک ها معمولاً به دو حالت عمودی و افقی اتفاق می‌افتد ، در حالت افقی معمولاً بر اثر روند طبیعی افزایش سن در گردن به وجود می‌آید اما جلوه های عمودی بیشتر در ورزشکاران مشاهده می شود دلیل اصلی بروز آنها فشار و تنش وارد شده به عضلات پلاسما می باشد تزریق بوتاکس در بالای جردن می تواند در رفع موقت آنها کمک کننده باشد.

 

عوارض تزریق بوتاکس

بوتاکس روش غیر تهاجمی و عوارض بسیار کمی را با خود به دنبال دارد احتمال ایجاد عوارض به مهارت پزشک و استفاده از مواد نامرغوب افزایش پیدا می‌کند و از طرف دیگر اگر تزریق بوتاکس در یک کلینیک غیر بهداشتی یا سالن های آرایشی غیر معتبر انجام شود عوارضی می تواند با خود به دنبال داشته باشد .اصلی‌ترین عوارضی که می توان در خصوص تزریق بوتاکس نام بود عبارتند از:

قرمزی و تورم

تورم و قرمزی واکنش بسیار طبیعی بدن در پاسخ به ورود به هر ماده بیگانه به آن می باشد شدت این باره در افراد می تواند متفاوت باشد و در دامنه خفیف تا شدید قرار خواهد گرفت در بعضی موارد این عارضه طی چند ساعت بعد از تزریق از بین خواهد رفت به درمان خاصی نیاز نخواهدداشت .ضخامت سوزن و محل تزریق دو عامل اصلی در ایجاد ورم و کبودی بعد از تزریق هستند کمپرس آب سرد می‌تواند به کاهش تورم کمک خواهد کرد.

سردرد و تهوع

این عارضه در حدود ۱۵ درصد تزریق مشاهده خواهد شد این حالت بسیار خفیف است و در چند ساعت بعد از تزریق نیز برطرف خواهد شد .اگر سردرد بعد از بوتاکس را چهار روز بعد از تزریق در کنار حالت تهوع و برطرف نشد باید به پزشک اطلاع داده شود.

کبودی

سوراخ شدن عروق خونی در محل تزریق می تواند باعث جاده کبودی شود دلیل اصلی این است که محل مناسب برای تزریق در نظر گرفته نشده است اگر پزشک آناتومی صورت آشنایی کامل داشته و تجربه کافی نیز در تزریق نداشته باشد احتمال بروز این عارضه می‌تواند افزایش داشته باشد برای جلوگیری از به وجود آمدن این عارضه قطع مصرف داروهای ضد انعقاد و آسپرین دوهفته قبل از انجام تزریق الزامی می باشد.

واکنش های کولینرژیک

این واکنش ها به صورت خشک شدن دهان یا خشکی بیش از حد چشم ها می تواند خود را نشان دهد در مواردی که از سم نوعB استفاده شود احتمال به وجود آمدن این واکنش افزایش پیدا می کند.

عفونت

عفونت یکی دیگر از عوارض احتمالی تزریق بوتاکس می باشد اگر وسایل تزریق محیط کلینیک و صورت بیمار به خوبی استریل نشود می‌تواند ایجاد عفونت بعد از تزریق افزایش دهد . افتادگی پلک ، تورم بافت لنفاوی ، افزایش چین و چروک در کنار بینی ، افتادگی ابرو ، بی حس شدن صورت ،  شل شدن پلک و عدم تقارن صورت ، افتادگی لب ها ، سختی لبخند زدن و کاهش ترشح بزاق ،  دشواری بلع ، سایر عوارض احتمالی هستند که بعد از تزریق انواع بوتاکس می تواند حاصل شود.

 

هزینه تزریق بوتاکس چقدر است ؟

همان طور که می دانید نیاز همه افراد نسبت به تزریق کاملاً متفاوت است.  بنابراین نمی توان هزینه مشخصی در این مورد اعلام کرد . پس متخصصین در جلسه مشاوره پس از معاینه میزان چین و چروک‌ ها و خطوط سطح پوست هزینه قطعی را برای شما مشخص می کنند .  عوامل مختلفی هزینه های درمان را تحت تاثیر قرار می دهد که عبارتند از :

  • هر چه پوست شما با چین و چروک های بیشتری مواجه باشد قطعاً به حجم بالاتری از سم بوتولونیوم نیاز دارید  و این باعث افزایش هزینه‌ های شما خواهد شد.
  • این فرایند زیبایی برای از بین بردن چین و چروک های پیشانی،  خطوط پنجه کلاغی،  درمان خط خنده،  خط اخم و …  انجام می‌ شود.  بنابراین هر چه ناحیه و وسعت محل تزریق بیشتر باشد شما به حجم بیشتری سم نیاز دارید.
  • میزان مهارت و تخصص پزشک عامل دیگری است که هزینه ها را تحت تاثیر قرار می دهد . هر چه پزشک شما در این زمینه سابقه و تجربه بالاتری داشته باشد بدون شک دستمزد بالاتری دریافت می کنند.
  • موقعیت جغرافیایی کلینیک در تعرفه خدمات موثر است.  بنابراین خدمات زیبایی در شهر های بزرگ با هزینه بالاتری نسبت به شهرستان ها انجام می شود.
  • برند بوتاکس به دلیل نوسانات ارزی و قیمت فراورده های این ماده متفاوت می باشد.  مثلاً برند دیسپورت گرانترین و نورونوکس و مسپورت ارزان تر هستند.  بنابراین بر اساس این که کدام برند برای چه ناحیه از بدن مورد استفاده قرار می گیرد قیمت ها را تحت تاثیر قرار می دهد.
  • دوز تزریق برای بخش های مختلف بدن متفاوت است.  مثلا اگر شما بخواهید افتادگی گوشه لب را درمان کنید دو تا ۸ واحد  اما برای درمان خط اخم به ۲۰ تا ۴۰ واحد نیاز خواهید داشت.  بنابراین دوز تزریق هزینه‌ ها را متغیر می کند.

در کلینیک بین المللی پوست و مو و زیبایی شاه گلی تبریز انواع خدمات زیبایی و درمانی پوست و مو با هزینه های استاندارد برای زیبا جویان عزیز محاسبه می شود.  اگر می خواهید از هزینه ها و تخفیفات این کلینیک مطلع شوید می توانید با کارشناسان و مشاوران ما تماس حاصل فرمایید.  مشاوره و ارائه خدمات در این کلینیک کاملاً رایگان می باشد.

 

مراقبت های قبل از تزریق بوتاکس

برای دستیابی به نتایج مطلوب پس از تزریق سم بوتولونیوم باید برخی از مراقبت ها را جدی بگیرید.

  • قبل از هر اقدامی در انتخاب کلینیک و پزشک دقت کنید. زیرا ، عدم مهارت پزشک و عدم رعایت اصول بهداشتی شدت عوارض پس از تزریق را افزایش می دهد.
  • برای تزریق زمان مناسبی را در نظر بگیرید.  مثلاً اگر در دوران بارداری و شیردهی قرار دارید حتماً تا پایان این دوران صبور باشید.  کسانی که با حساسیت های پوستی التهاب یا تبخال مواجه هستند باید تزریق  را تا بهبودی کامل به تعویق بیندازند.  کسانی که بیمار هستند و یا مجبورند داروی خاصی مصرف کنند حتماً باید در جلسه مشاوره پزشک خود را در جریان قرار دهند.  زیرا،  مصرف مواد ضد انعقاد خون،  دارو های حساسیت زا قبل از تزریق باید  متوقف شود.
  • زمانی که به کلینیک مراجعه می کنید هیچ گونه آرایشی نداشته باشید زیرا احتمال بروز عفونت پس از تزریق را افزایش می دهد.
  • در جلسه مشاوره در مورد انتظارات و خواسته های خود با پزشک گفت و گو کنید تا روند درمان بر اساس اهداف شما پیش برود .
  • چند روز قبل از تزریق مایعات زیاد بنوشید تا پوست و بدن خود را هیدراته کنید.
  • چند روز قبل از تزریق از لایه برداری ، وکس کردن و  برنزه کردن پوست خودداری کنید.

 

مراقبت های بعد از تزریق بوتاکس

برای اینکه بتوانید به نتیجه ایده عالی از تزریق برسید رعایت بعضی موارد بسیار الزامی می باشد اصلی ترین مراقبت های بعد از تزریق بوتاکس عبارتند از:

. از فشار آوردن و دستگاهی در محل تحت تزریق باید خودداری کنید.

. می توانید بلافاصله بعد از تزریق بوتاکس فعالیت‌های عادی زندگی خود را شروع کنید.

. انجام فعالیت های ورزشی را باید به ۲۴ ساعت بعد از تزریق موکول کنید.

. تا ۲۴ ساعت بعد از تزریق از هیچگونه مواد آرایشی نباید استفاده کنید.

. تا ۴ ساعت بعد از انجام تزریق زخم یا دراز شدن باید خودداری کنید.

. انجام فعالیت های سنگین را باید ۷۲ ساعت بعد از انجام تزریق آغاز کنید.

. از فعالیت های مانند لایه برداری ، ماساژ صورت و اسکراب پوست باید خودداری کنید.

. روی محل تزریق نخوابید.

. از قرار گرفتن در معرض نور مستقیم خورشید تا ۴۸ساعت باید خودداری کنید.

. استفاده از  آب گرم ، دستگاه های برنزه کننده ،جکوزی و لیزر ممنوع می باشد برای انجام این فعالیت ها باید با پزشک خود مشورت داشته باشید.

. بهتر از تاتو یا میکرونیدلینگ ابرو دو هفته بعد از تزریق بوتاکس به تعویق بیندازید.

بوتاکس
کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی شاه گلی تبریز – بوتاکس

اثرات و نتایج :

به طور کلی اثرات و نتایج بوتاکس برای جوانسازی پوست می تواند حدود ۴ تا ۶ ماه بعد از تزریق پایدار باشد . موثرترین عواملی که می‌تواند روی ماندگاری اثرات بوتاکس تاثیر گذار باشند محل تحت درمان و میزان بوتاکس تزریق شده است به جز این ها عوامل دیگری نیز می تواند روی ماندگاری اثرات بوتاکس تاثیر گذار باشد که شامل سن فرد متقاضی ، میزان انعطاف پذیری پوست ، عمق چین و چروک و خطوط پوستی است به طور مثال اگر از بوتاکس برای برطرف کردن چین و چروک های بسیار عمیق استفاده شود احتمالاً کامل برطرف خواهد شد و این خود بود و همچنین احتمال سریع از بین رفتن اثرات بوتاکس نیز بیشتر خواهد شد . شما هم می‌توانید از اثرات و نتایج تزریق بوتاکس در کلینیک بین المللی پوست و مو زیبا یک شاه گلی تبریز تحت نظر پزشک متخصص و با تجربه این کلینیک بهره مند شوید .همچنین در این کلینیک انواع خدمات زیبایی پوست و مو نیز توسط پزشکی متخصص و باتجربه صورت می‌گیرد که می توانید از این خدمات نیز بهره مند شوید و همواره زیبایی و جوانی خود را حفظ کنید.

 

دوره نقاهت پس از تزریق بوتاکس چقدر است ؟

تزریق سم بوتولونیوم در جهت جوان سازی و زیبایی پوست روشی کاملا غیر تهاجمی است که در طی مراحل انجام آن هیچ برش و بخیه ای بر سطح پوست ایجاد نمی شود و  این سم با استفاده از سرنگی ظریف به زیر پوست تزریق می شود.  درست است که این روش بسیار راحت به نظر می‌ رسد اما نیازمند تخصص و مهارت بالای پزشک می باشد . کسب نتایج مطلوب به مراقبت های پس از درمان بستگی دارد و می تواند سرعت بهبودی را افزایش دهد.  پس با در نظر گرفتن مراقبت های پس از تزریق می توان زود تر به نتایج دست یافت.  همچنین با اعمال مراقبت ها،  عوارض پس از تزریق در نهایت پس از چند ساعت از بین می رود.  حتی زیبا جویان می‌ توانند بدون نگرانی از ایجاد تورم و کبودی فعالیت های بیرون از خانه خود را انجام دهند.  ممکن است در برخی افراد پس از تزریق واکنش های حساسیت زا رخ دهد و در صورت عدم مراقبت شدت آن افزایش می یابد و عوارض جبران ناپذیری  به همراه خواهد داشت.  پس از اعمال مراقبت های توصیه شده در دوره بهبودی بسیار مهم است.  البته این فرایند روشی کاملاً سر پایی است و زیبا جویان می توانند پس از ترک کلینیک به محل کار خود بازگردند.  البته ، ممکن است برخی افراد پس از تزریق دچار گیجی و خواب آلودگی شوند . پس توصیه می شود از فعالیت هایی که نیاز به هوشیاری دارد خودداری کنید.  استفاده از کمپرس سرد گزینه ی بسیار مناسبی برای کاهش سوزش و التهاب پس از تزریق خواهد بود.  همچنین فعالیت های ورزشی و شدید بدنی را باید تا ۴۸ ساعت متوقف کنید.  اگر تزریق در ناحیه صورت انجام شده حتماً تا ۴ ساعت قبل از خوابیدن خودداری کنید زیرا باعث مهاجرت ماده بوتاکس و ایجاد افتادگی پلک یا مشکلات دیگر می شود.  نوشیدن مایعات کافی پس از تزریق سرعت بهبودی را برای شما افزایش می دهد.  همچنین متخصصین توصیه می کنند تا دو روز از انجام حرکات زیاد صورت مانند خندیدن و  اخم کردن خودداری کنید.

 

تعداد جلسات تزریق بوتاکس

تزریق بوتاکس یک روش جوانسازی و برطرف کردن چین و چروک در پوست صورت است که امروزه به دلیل راحت بودن این روش درمانی و نداشتن دوره نقاهت و ریکاوری طولانی مدت و طرفداران زیادی را به خود جلب کرده است . این روش درمانی در یک جلسه صورت میگیرد و مدت زمان آن نیز بستگی به منطقه مورد نظر دارد که حدود ۱۰ الی ۲۰ دقیقه زمان خواهد برد تا فرد بتواند به نتیجه مورد نظر از این روش درمانی برسد . اگر شما عزیزان نیز علاقه به استفاده از بوتاکس برای جوانسازی و زیبایی پوست را دارید می توانید در کلینیک بین المللی پوست و مو وزیبایی شاه گلی تبریز تحت نظر پزشکی متخصص و با تجربه این کلینیک با انجام این روش بپردازید.

 

پرسش‌ و پاسخ:

. هر چند وقت یکبار می توان بوتاکس کرد؟

در مورد این مسئله باید با پزشک خود مشورت داشته باشید به طور کلی تزریق بوتاکس در فاصله کوتاهی به این است ماه توصیه نخواهد شد چون در این صورت ممکن است بدن شما به سم بوتولونیوم مقاوم شود و دیگر به درمان پاسخ ندهد.

. چقدر زمان می برد تا بوتاکس اثر کند؟

به طور معمول افراد متقاضی بین ۳ تا ۱۰ روز بعد از تزریق متوجه اثرات جوانسازی پوست با بوتاکس خواهند شد.

. آیا تزریق سم بوتولونیوم دردناک است ؟

دردی که در حین تزریق احساس می‌ کنید بسیار جزئی و خفیف است.  به طوری که حتی نیاز به بی حسی ندارید.  متخصصین با استفاده از کمپرس سرد محل تزریق را بی حس می کنند.

. تزریق بوتاکس برای چه قسمت های انجام می شود؟

این ماده را می توان در

  • خطوط اخم و خطوط لبخند
  • گودی زیر چشم
  • بالای لب
  • گردن
  • پیشانی
  • نوک بینی
  • خطوط سطح بینی
  • بالای لب

و هر بخشی از صورت که دچار چین و چروک شده و نیاز و  جوان سازی دارد می توان استفاده کرد.

. آیا تزریق مداوم بوتاکس باعث افزایش ماندگاری اثرات آن خواهد شد؟

با هر بار تزریق بوتاکس می تواند ماندگاری اثرات نیز افزایش پیدا کند اتاق خواب به فلج شدن عضلات خواهد شد از برای ۴ تا ۶ ما نمی توانید از آنها استفاده کنید اگر عضلات در بدن مورد استفاده قرار می گیرند به مرور تحلیل رفته و کوچک خواهد شد و به همین دلیل ممکن است که به مرور زمان فاصله تمدید تزریق طولانی‌تر شود.

. آیا می توانم پس از تزریق ناحیه درمان را ماساژ دهم ؟

توصیه می‌ شود تا دو روز از ماساژ دادن و فشار دادن محل  تزریق به طور جدی خودداری کنید.  زیرا باعث مهاجرت ماده ی بوتاکس خواهد شد و نتایج مطلوبی حاصل نمی کنید.

. تورم بعد از تزریق سم بوتولونیوم طبیعی می باشد؟

کبودی و تورم از عوارض شایع در تزریق بوتاکس به شمار نمی رود با این حال اگر با این عارضه روبرو شدید آرامش خود را حفظ کنید و برای کاهش تورم و کبودی از کمپرس سرد استفاده کنید.

. مدت ماندگاری و اثرات چقدر است ؟

به طور کلی اکثر برند های سم بوتولونیوم در جهت جوان سازی پوست در حدود ۴ تا ۶ ماه پایدار می باشد.  عوامل مختلفی میزان ماندگاری و تاثیرات این فرآیند را افزایش می دهد که شامل مهارت پزشک،  برند و مارک،  ناحیه درمان و متابولیسم بدن می باشد.

. آیا با تزریق مداوم می توان مدت ماندگاری آن را افزایش داد؟

بله،  ممکن است با هر بار تزریق شما بتوانید ماندگاری و اثرات آن را افزایش دهید.  زیرا،  این ماده سبب فلج شدن عضلات می شود و در صورت عدم فعالیت های این ناحیه عضلات آن تحلیل می رود و به مرور زمان با تمدید تزریق مدت ماندگاری آن افزایش می یابد.

. هر چند وقت یک بار می توان تزریق سم بوتولونیوم را انجام داد ؟

این فاصله زمانی به نظر پزشک شما بستگی دارد.  شما بهتر است که تزریق را در فاصله کمتر از سه ماه انجام ندهید چون،  در این صورت ممکن است بدن شما نسبت به این سم مقاوم شود و دیگر پاسخ مناسبی نسبت به درمان دریافت نکنید.

. مدت تاثیر گذاری تزریق سم بوتولونیوم چقدر است ؟

مدت تاثیر گذاری در انواع برند ها متفاوت می باشد.  معمولاً متقاضیان پس از ۳ تا ۱۰ روز می توانند شاهد تاثیرات نهایی پس از تزریق باشند.

. مدت ماندگاری جوان سازی پوست با سم بوتولونیوم چقدر است؟

مدت ماندگاری در انواع برند ها و مارک ها متفاوت است البته ، اعمال مراقبت ها و مهارت پزشک تاثیر زیادی بر دوام درمان خواهد داشت.  معمولاً اکثر برند های معتبر چهار تا شش ماه ماندگاری دارند و پس از پایان دوره ماندگاری می توان  این عمل زیبایی را مجددا تکرار کرد.

 

بهترین مرکز تزریق بوتاکس کجاست ؟

کلینیک بین المللی پوست و مو و زیبایی شاه گلی تبریز بزرگترین و معتبرترین مرکز درمانی پوست و مو در  تبریز می باشد . این کلینیک سابقه زیادی در انجام روش های درمانی و زیبایی دارد و فعالیت هایش با مجوز رسمی از وزارت بهداشت انجام می گیرد .مجموعه این کلینیک کادر  خود را از بین بهترین  و با تجربه ترین پزشکان انتخاب کرده است . تزریق انواع بوتاکس برای زیبایی و سایر خدمات پوست و مو در این کلینیک ارائه خواهد شد .مواد و تجهیزات کلینیک بین المللی پوست و مو زیبا شاه گلی تبریز  به روزترین پیشرفته ترین امکانات است که خیال شما را می تواند از بابت کیفیت و نتیجه عمل راحت کند تمام افراد متقاضی در این کلینیک می‌توانند به صورت رایگان از مشاوره آنلاین و تلفنی در کل  شبانه‌روز بهره‌مند شوند . اصلی ترین مزیت این است که اگر مشتری از نتیجه انجام درمان راضی نباشد خدمات این کلینیک تا موقع جلب رضایت او ادامه خواهد داشت .برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید با مشاوران این  کلینیک  تماس بگیرید.

کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی شاه گلی تبریز
کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی شاه گلی تبریز

نتیجه گیری  :

امروزه یکی از مهم ترین مسائلی که مردم به آن اهمیت می دهند زیبایی و جوانی پوست است . زیرا ، با مشاهده چین و چروک ها در پیشانی،  اطراف چشم ، اطراف لب و … اعتماد به نفس افراد به شدت کاهش می یابد و نمی توانند در موقعیتهای اجتماعی به خوبی بدرخشند.  به همین دلیل از راه کار های موثر و سریعی  برای از بین بردن علائم ناشی از افزایش سن استفاده می شود.  تزریق بوتاکس یکی از ایمن ترین و بی خطر ترین روش های زیبایی و جوان سازی است که نتایج شگفت انگیز و بی نظیر به همراه دارد و می تواند چهره افراد را به سنین جوانی بازگرداند.  مهم ترین ماده در این روش سم ضعیف شده بوتولونیوم است که غلظت بسیار پایین و کنترل شده ای دارد و پس از تزریق به ناحیه درمان با فلج کردن عضلات انواع آسیب های پوستی مانند  خط اخم،  خط لبخند،  خطوط پیشانی،  خطوط پنجه کلاغی و ….  را از بین می برد و هیچ تاثیری بر لایه های زیرین پوست نخواهد داشت . بنابراین با این روش  می‌ توانید   چین و چروک‌های عمیق و خفیف سطح پوست خود را از بین ببرید و به صورت موقتی زیبایی و جوانی چهره خود را مجدد مشاهده کنید.  این فرایند زیبایی و درمانی مورد تایید سازمان غذا و داروی آمریکا قرار گرفته است و بر اساس نتایج طبیعی و منحصر به فرد خود هیچ خطری برای زیبا جویان به دنبال ندارد.

.  اگر شما علاقه دارید که از این روش برای جوانسازی و زیبایی پوست استفاده کنید می توانید با مراجعه به کلینیک بین المللی پوست و مو زیبایی شاه گلی تبریز تحت نظر پزشک متخصص و با تجربه این کلینیک مورد معاینه و مشاوره قرار گیرید و به انجام این روش درمانی بپردازید و از مزایای بی شماری آن بهره مند شوید همچنین در این کلینیک انواع خدمات زیبایی پوست و مو نیز توسط پزشک متخصص و باتجربه صورت می‌گیرد که می توانید از این خدمات نیز بهره مند شوید و همواره زیبایی و جوانی خود را حفظ کنید.

درباره  کلینیک:

در کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی شاه گلی تبریز با بهترین و تجهیزات و بهترین متخصصین مجرب و کارآمد و پرسنل دور دیده می توانید از روش های کلینیکی جهت رفع مشکلات پوستی و مو استفاده کنید.
انواع خدمات به کمک بهترین تجهیزات و تکنولوژی در این کلینیک مورد تایید وزارت بهداشت ایران می‌باشد.

موقعیت مناسب و متنوع بودن تکنولوژی و تجهیزات مدرن در این کلینیک مورد و قابل اطمینانه تمام متقاضیان و زیبا جویان عزیز می باشد.

در این کلینیک دسترسی و مشاوره گرفتن از کارشناسان و اساتید برجسته پوست کشور امکان پذیر می باشد و بهترین روشهای درمانی و صحیح ترین درمان ها را برای رفع مشکلات پوست و موی شما در نظر می گیرد تا به راحتی بتوانید به رفع مشکلات پوست و موی خود کمک کنید.

شما به راحتی می توانید با شماره گیری و تماس با این کلینیک یا حضور در کلینیک توسط کارشناسان و مشاوران حرفه ایی  به صورت کاملاً رایگان برای شما مشاوره در نظر گرفته می شود تا  به رفع مشکلات پوست و موی خود کمک کنید.

شاید این مطلب هم برای شما جذاب باشد :

علت سردرد بعد از بوتاکس چیست؟

تزریق بوتاکس دور چشم ، هزینه،  عوارض ، مزایا و مراقبت ها

 افتادگی چشم بعد از بوتاکس

کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی شاه گلی تبریز با کسب برترین رتبه رضایتمندی مرجع جهانی گوگل 5 ستاره درخدمت زیباجویان عزیز می باشد.

برای دریافت اطلاعات بیشتر ، مشاوره رایگان و واتساپ می توانید با شماره زیر تماس حاصل فرمایید:

09120043630

04191010407

دریافت مشاوره رایگان با ارسال عدد 20 به سامانه 10005848

برای دریافت کد تخفیف و هدایای ویژه کلینیک ، حتما پیج ما را فالو کنید و علاوه بر دریافت کدهای تخفیف در قرعه کشی یک عدد 206 هم شرکت کنید:

آیدی اینستاگرام:

https://instagram.com/clinicshahgoli

ارائه خدمات زیبایی در کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی شاه گلی تبریز توسط کادر حرفه ای انجام می‌شود که میتوانید برای دریافت اطلاعات بیشتر از طریق لینک زیر استفاده کنید :

https://clinicshahgoli.ir

سایت تخفیفات پزشکی جهت دریافت تخفیف:

https://takhfifannet.com

سایت انجمن جهت پاسخ به سوالات زیبایی شما توسط برترین متخصصین زیبایی کشور:

https://harfhayetazeh.com

لینک کوتاه: https://clinicshahgoli.ir/egoq

لینک آپارات: https://aparat.com/v/UK3sz

لینک نماشا: https://www.namasha.com/v/umDrLMsL

ویکی پدیا: https://en.wikipedia.org

فیسبوک:  https://www.facebook.com

تویتر: https://twitter.com

یوتیوب:

تلگرام: https://telegram.org

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین مقالات

دسته‌ها

آخرین پروژه ها

یوگای صورت برای جوانسازی
جدیدترین درمان ریزش مو ارثی
بهترین کراتین مو
زاویه سازی صورت کشیده با ژل
استاندارد زیبایی در کره جنوبی
تفاوت فیشیال و پاکسازی

برچسب‌ها

اطلاعات تماس

  • ایران کلینیک زیبایی شاه گلی تبریز
  • 09120043630-04191010407
  • info@clinicshahgoli.ir