پسوریازیس ناخن چیست و چگونه آن را درمان کنیم؟

پسوریازیس ناخن چیست و چگونه آن را درمان کنیم؟

پسوریازیس ناخن چیست و چگونه آن را درمان کنیم؟

پسوریازیس بیماری است که در آن سیستم ایمنی بدن به اشتباه باعث ایجاد سلول های پوستی زیاد می گردد که تولید بیش از اندازه این سلول ها بر روی پوست باعث ایجاد پوسته های قرمز و لکه های سفید و نقره ای می گردد
در هر ناحیه از بدن به وجود آید از قفسه سینه گرفته تا بازوها ، پاها و ناخن ها ، حدود ۳۵ درصد افرادی که به این بیماری مبتلا می شوند متوجه تغییراتی در ناخن های خود می شوند و علت اینکه چرا پسوریازیس ناخن در بعضی افراد مشاهده می شود و در بعضی دیگر خیر هنوز به طور قطعی توسط متخصصین و پزشکان مشخص نشده است در ادامه به بررسی کامل این بیماری علائم و اقدامات درمانی آن خواهیم پرداخت.

کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی شاه گلی تبریز
کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی شاه گلی تبریز

پسوریازیس ناخن چیست؟

یکی از عمده ترین مشکلاتی که پسوریازیس ناخن ایجاد می‌کند تغییرات در شکل ناخن دست و پا می باشد که این تغییرات رنگ و فرم ناخن را نیز  تغییر می‌دهد و علائمی نظیر  اثرات روانی و فیزیکی را برای فرد به همراه دارد و زندگی او را تحت تاثیر قرار دهد.
پسوریازیس ناخن معمولاً با فرم‌های دیگر بیماری نیز همراه است چرا که ناخن ها جزئی از این بیماری هستند و می‌توانند مشابه یک عفونت قارچی مانند انیکومایکوزیس باشد که با ضخیم شدن ناخن همراه می‌شود این بیماری اغلب همراه با پسوریازیس ناخن اتفاق می‌افتد و همین امر می‌تواند تشخیص این بیماری را دشوار کند تشخیص صحیح و به موقع این بیماری اهمیت زیادی دارد چرا که درمان عفونت قارچی و همچنین درمان پسوریازیس ناخن با هم متفاوت است و هر فرد مبتلا به پسوریازیس ناخن باید از این موضوع مطلع شود که پزشک اطلاعات کافی در خصوص این بیماری دارد یا خیر.

 

علائم و نشانه‌های پسوریازیس ناخن

عمده‌ترین تغییراتی که در پسوریازیس برای ناخن های دست و پا می تواند ایجاد شود شامل موارد زیر است

تغییر رنگ ناخن :

ممکن است ناخن به رنگ زرد ، سفید یا قهوه‌ای درآید و حتی ممکن است نقطه کوچک سفید یا قرمز رنگی زیر سطح ناخن مشاهده شود.

تغییر سطح عینی :

مانند ایجاد برآمدگی و شیار در ناخن ها و یا تشکیل حفره های کوچک روی سطح ناخن.

تجمع دبرید :

مواد سفید رنگ که زیر ناخن جمع می شوند و می توانند باعث شوند تا ناخن از پوست جدا شود و با درد نیز همراه است.

ضخیم شدن ناخن :

حدود یک سوم افرادی که به پسوریازیس ناخن مبتلا می‌شوند درگیر عفونت های قارچی نیز می‌شوند که منجر به ضخیم شدن ناخن می شود و همچنین می‌تواند باعث شکسته شدن ناخن نیز شود.

جدا شدن ناخن ها :

ناخن ها از بستر خود جدا می‌شوند.

بروز برخی علائم که گفته شد می تواند باعث شود حرکت دادن انگشتان دست و پا نیز سخت شود و درد در ناخن‌ها احساس شود.

پسوریازیس ناخن
کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی شاه گلی تبریز – پسوریازیس ناخن

پیشگیری از بروز پسوریازیس ناخن

یکی از اصلی ترین مراقبتهایی که از ناخن جهت پیشگیری از بروز پسوریازیس ناخن است رعایت موارد زیر میباشد که با رعایت این موارد می‌توان از ایجاد این بیماری پیشگیری کرد

. کوتاه کردن ناخن ها برای جلوگیری از بروز آسیب یا بلند شدن ناخن ها از بستر

. خودداری از جویدن و یا کندن ناخن

. استفاده کردن از دستکش محافظ هنگام بازی ، ورزش ، ظرف شستن و یا هنگامی که دست‌ها داخل آب هستند

. تمیز کردن ناخن ها برای جلوگیری از عفونت

. استفاده کردن از کرم های مرطوب کننده روی ناخن جهت جلوگیری از ترک خوردن و شکسته شدن آنها

. خودداری از تمیز کردن ناخن ها با اشیای تیز برای جلوگیری از جدا شدن ناخن از بستر

. پوشیدن کفش های مناسب و اندازه به گونه‌‌ای که فضای کافی برای انگشتان وجود داشته باشد.

 

درمان پسوریازیس ناخن

وجود بیماری پسوریازیس هیچ گونه درد فیزیکی را به همراه ندارد ولی ممکن است در برخی از افراد به چه شکل و ظاهر ناخوشایندی را برای ناخن ها ایجاد کند که جهت درمان و پیشگیری از تشدید این علائم باید به متخصص مراجعه و درمان جهت رفع پسوریازیس زیر و ناخن ها پوست را در نظر گرفت زیرا ناخن ها رشد  هسته دارند و  پس از زمان بهبودی در پسوریازیس ناخن بیشتر است.

درمان ها جهت رفع بیماری پسوریازیس عبارتند از:

درمان های دارویی:

. داروهای موضعی مانند کرم ها که مستقیم روی ناخن استفاده می شود این داروها کورتیکو استروئید هستند که روزی یک یا دو بار باید روی ناخن ها استفاده شود تا به رفع علائمی همچون ضخیم شدن ناخن ها از بین رفتن شیار روی ناخن و جدا شدن ناخن از بستر کمک کند این قبیل داروها همچنین می‌تواند به کاهش التهاب و آهسته شدن تولید سلول‌های پوستی کمک کند که از میزان ذخیره شدن ناخن ها نیز جلوگیری کند.

تازاروتن:

رتینوئید های موضعی هستند که از ویتامین A ساخته شده اند و می تواند به رفع بی رنگ شدن ناخن ها و ایجاد حفره های ناخن کمک کند.

آنترالین:

پمادی که ضد التهابی است و می‌تواند به روند تولید سلول های پوستی کمک کند و آنها را آهسته کند استفاده از آن روزی یک بار می‌تواند به بهبودی علائمی از جمله ضخیم شدن ناخن کمک کند.

مرطوب کننده ها :

مرطوب‌کننده‌ها کمکی به درمان پسوریازیس ناخن می کنند اما می توانند در تسکین خارش و قرمزی کمک کننده باشند و به ترمیم پوست اطراف ناخن کمک کند.

داروهای سیستمتیک یا خوراکی :

می تواند روی تمام قسمت های بدن اثر گذار باشند داروهایی مانند متوترکسات رتینوئید اپرمیلاست مدت زمان بهبودی ناخن با استفاده از مصرف این داروها طولانی است اما می‌تواند به پاکسازی هردو پوست و ناخن کمک کند و برای درمان پسوریازیس خفیف و شدید مورد استفاده قرار می‌گیرد.

داروهای ضد قارچ خوراکی:

داروهای ضد قارچ خوراکی نیز می تواند به درمان عفونت قارچی ایجاد شده توسط پسوریازیس ناخن کمک کند.

تزریق کورتون :

ممکن است در بعضی موارد تزریق کورتون به تواند کمک کننده باشد که توسط پزشک تجویز می‌شود و اثرات مثبتی را می تواند به همراه داشته باشد به خصوص اگر همراه با درمان های موضعی صورت گیرد کورتون مستقیماً به ناخن یا اطراف آن تزریق می‌شود و از بیحسی برای احساس درد کمتر نیز استفاده می شود.

فوتو تراپی:

این روش نواحی از پوست  درگیر در معرض اشعه UV یا لیزر قرار می‌گیرد و نور ساده ای روی سلول‌های پوستی وارد می‌شود برای پسوریازیس ناخن از درمانی به نام PUVA استفاده می شود استفاده کردن از داروهای تجویزی و قرار گرفتن در معرض اشعه ماوراء بنفش و به درمان‌ها علائمی مانند جدا شدن ناخن و بی رنگ شدن آن می تواند کمک کند.

لیزر درمانی:

استفاده از لیزر نیز می تواند در درمان پسوریازیس ناخن موثر باشد درمان به این صورت است که پرتوهای نور به پوست تابیده می شود رگ های خونی مورد هدف قرار می گیرند و از شدت این بیماری کاسته می شود.

پسوریازیس ناخن
کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی شاه گلی تبریز – پسوریازیس ناخن

آیا درمان های خانگی برای پسوریازیس ناخن موثر است؟

بعضی درمان های خانگی مانند سیر و آلوئه ورا می تواند به تسکین علائم این بیماری کمک کند اما شواهد کمی در خصوص اثربخشی آن در دسترس اسناد هم همین است که درمان های خانگی تاثیری بر روی پسوریازیس ناخن دارد و حتی می تواند منجر به بروز درد یا عوارض جانبی شدیدتر شود پس توصیه می شود در خصوص استفاده از روش های خانگی حتماً با پزشک مشورت داشته باشید.

درمان عفونت قارچی:

نکته قابل توجه این است که مراقبت های فردی و رعایت بهداشت از بروز پسوریازیس ناخن می تواند جلوگیری کند که در پیشگیری از بروز عفونت بعد از ابتلا به بیماری موثر از افرادی که به این بیماری مبتلا هستند همواره باید ناخن های دست و پای خود را کوتاه و تمیز نگه دارند و برای برطرف کردن کثیفی زیر ناخن از اسپری های آنتی باکتریال استفاده کند .
با این حال همانطور که اشاره کردیم یک سوم افرادی که مبتلا به پسوریازیس ناخن هستند درگیر عفونت قارچی نیز می‌شود که در چنین مواردی داروهایی مانند تربینافین یا ایترا کونازول توسط پزشک در نظر گرفته می‌شود که عوارض جانبی مانند رشته پوستی و یا آسیب های کبدی را می‌تواند به همراه داشته باشد.
عفونت قارچی قسمتی از ناخن را تحت تاثیر قرار می دهد که قبل از تشکیل شده است اما پسوریازیس ناخن منجر به بروز مشکلاتی در قسمت های جدید و در حال شکل گیری ناخن می شوند و از آن جایی که داروهای موضعی هرگز نمی تواند روی این قسمت ها اثرگذار باشد داروهای خور  زمانی باید به پزشک مراجعه کرد؟

توصبه می‌شود در صورت مشاهده عفونت و یا شدید شدن علائم حتماً به پزشک مراجعه کنید به خصوص افرادی که در گذشته سابقه مبتلا شدن به یکی از انواع پسوریازیس را داشته اند علائم این بیماری به مرور بهبود پیدا می‌کند و گاهی ممکن است که زمان زیادی ببرد تل بیماری به طور کامل برطرف شود و یکی از دلایل آن کند شدن روند رشد ناخن‌ها است خوشبختانه داروهای موجود می‌تواند درمان موثری باشه و به این بیماری کمک کند.

 

کاربرد و مزایای درمان پسوریازیس ناخن

درمان کردن به موقع و زود هنگام پسوریازیس ناخن باعث می‌شود که از بروز مشکلات شدید تر جلوگیری شود و همچنین روند درمان سریعتر صورت گیرد چون ناخن ها خیلی دیر رشد می کند پس درمان نیز طولانی می‌شود و هر چه سریعتر برای درمان اقدام شود زودتر به نتیجه خواهید رسید.
اقدام کردن به موقع می‌تواند از عفونت‌های قارچی و بعضی مشکلات و دردها جلوگیری کند و زیبایی و جذابیت ناخن ها را خیلی زود بازگرداند

شما هم می توانید از مزایای درمان پسوریازیس ناخن در کلینیک بین المللی پوست و مو و زیبایی شاه گلی تبریز تحت نظر پزشک متخصص و با تجربه این کلینیک بهره مند شوید.

همچنین انواع خدمات زیبایی پوست و مو نیز توسط پزشک متخصص و با تجربه صورت می‌گیرد که می توانید از این خدمات بهره مند شوید و همواره زیبایی و جذابیت را با خود به همراه داشته باشید.

 

کاندیدای مناسب جهت انجام  پسوریازیس ناخن:

کاندیدای مناسب درمان پسوریازیس ناخن افرادی هستند که به این بیماری مبتلا هستند و به دنبال راه درمان مناسب برای حل این مشکل می گردند می توانند از روش های کلینیکی و تحت نظر پزشک با توجه به شرایط و مشکلات ناخن خود یکی از روش‌ها را انتخاب کنند و به آن بپردازند .

داشتن ناخن های بدون مشکل و بدون بیماری می‌تواند در زیبایی ظاهر دست ها و ناخن ها اثرگذار باشد و روی زندگی افراد نیز تأثیر مثبتی به جا بگذارد.

اگر شما هم جزو آن دسته از افرادی هستید که با بیماری پسوریازیس ناخن روبرو هستید و به دنبال راه درمان مناسب و ایمن برای برطرف کردن این مشکل و بازگشت سلامت پوست دست و ناخن هستید می توانید با مراجعه به کلینیک بین المللی پوست و مو و زیبایی شاه گلی تبریز تحت نظر پزشک متخصص و با تجربه این کلینیک مورد معاینه قرار گیرید و بسته به شرایط درمان مناسبی را انتخاب کنید و به آن بپردازید.

پسوریازیس ناخن
کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی شاه گلی تبریز – پسوریازیس ناخن

برای کاهش عوارض پسوریازیس ناخن باید چه کنیم؟

افراد مبتلا به پسوریازیس باید رژیم غذایی مناسبی را داشته باشند توصیه می‌شود که از غذاهایی مانند ماهی سالمون ، میگو و سویا استفاده شود به علاوه این افراد باید از مصرف غذاهای فرآوری شده مثل فست فودها ، گوشت قرمز و چربی‌های اشباع خودداری کنند زردچوبه یک ماده ضد التهابی است که می‌تواند در بهبود پسوریازیس کمک کند پس زردچوبه را در رژیم غذایی جای دهید .

سرکه سیب ، یک قاشق عسل و یک لیوان آب ولرم و چهار قاشق سرکه سیب را با هم مخلوط کنید و صبحانه ناشتا میل کنید این محلول باعث جلوگیری از این بیماری می‌شود ، ژله آلوئه ورا نیز یک گیاه جادویی است که می‌تواند هم به صورت خوراکی و هم به صورت موضعی کمک کننده باشد پوست موز را نیز توانید به صورت خمیر درآورید با زردچوبه مخلوط کنید و روی محل زخم قرار دهید جوش شیرین کیسه ی خمیر سیر و ژله آلوورا با برگ کلم و نوشیدن آب فراوان نیز می تواند به جلوگیری از عوارض این بیماری کمک کند اگر شما جزو افرادی هستید که به این بیماری مبتلا هستید و مشکلات زیادی برای شما به وجود آورده است می توانید با مراجعه به کلینیک بین المللی پوست و مو و زیبایی شاه گلی تبریز تحت نظر پزشک متخصص و با تجربه این کلینیک مورد درمان قرار گیرید و هر چه سریعتر سلامت خود را به دست آورید.

 

هزینه‌های مربوط  به پسوریازیس ناخن

هزینه درمان پسوریازیس ناخن بستگی به فاکتورهای مختلفی دارد از جمله اینکه به کدام پزشک مراجعه کنید و پزشک کدام روش درمانی را برای شما در نظر بگیرد هزینه می تواند متفاوت باشد .
یا اینکه دارو برای شما تجویز شود یا از روش های کلینیکی باید استفاده کنید بستگی به نظر پزشک بعد از معاینه شما دارد.

جهت اطلاع گرفتن از هزینه‌های انجام درمان پسوریازیس ناخن و همچنین روش درمانی برای رفع این مشکل میتوانید با مراجعه به کلینیک بین المللی پوست و مو و زیبایی شاه گلی تبریز تحت نظر پزشک متخصص مورد معاینه قرار گیرید و از روش درمانی و هزینه آن اطلاعات کامل به دست آورید .
همچنین در این کلینیک انواع خدمات زیبایی پوست و مو نیز توسط پزشک متخصص و با تجربه صورت می‌گیرد که می توانید از این خدمات نیز بهره مند شوید و هموار زیبایی و جوانی را با خود به همراه داشته باشید.

 

مراقبت های قبل از درمان پسوریازیس ناخن

قبل از انجام هرگونه روش درمانی جهت رفع مشکلات پسوریازیس در ناخن باید به کیلینیک و مراکز معتبر مراجعه کنید و تحت درمان متخصص ابتدا مشخص شود که این نوع بیماری در سطح پوست شما ایجاد شده است.
زیرا اگر اشتباه و درمان نادرستی صورت بگیرد ممکن است که شاهد نتایج برعکس و پیشرفته بیماری گردید متخصص با توجه به آزمایشات و معاینات مورد نیاز مشخص می‌کند که فرد به بیماری پسوریازیس ناخن مبتلا شده و سپس به کمک درمان های مربوطه به رفع مشکلات کمک می‌کند.

قبل از انجام درمان اگر بیماری خاصی یا داروی خاصی مصرف می‌کنید حتماً متخصص را در جریان منظر دارو و بیماری خود قرار دهید.

از مصرف کردن انواع جوش دانه های حاوی الکل نیز جدداً خودداری کنید.

جهت ایجاد نتایج مطلوب پس از انجام درمان از کشیدن انواع دخانیات نیز جداً خودداری کنید.

با حضور در کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی شاه  گلی تبریز تحت درمان بهترین متخصصین پوست و مو می توانید به رفع مشکلات پسوریازیس ناخن خاتمه دهید و با درمان مناسب به رفع مشکلات تحت درمان بهترین متخصصین کمک کنید.

 

مراقبت های بعد از درمان پسوریازیس ناخن

. بعد از درمان پسوریازیس ناخن باید از مصرف الکل و دخانیات خودداری کنید الکل و سیگار باعث ایجاد بیماری می‌شود و حتی می‌تواند در روند بهبودی اختلال ایجاد کند.

. بسیاری از مطالعات روی پسوریازیس نشان داده که بیمارانی که به این بیماری پسوریازیس مبتلا می‌شوند اضافه وزن و چاقی دارند اخیر شایع شده که شدت این بیماری با مقاومت به انسولین که یکی از ویژگی‌های سندروم متابولیک است مربوط است ، بیماری پسوریازیس با خطر بیشتر آلرژی و حمله قلبی ، سکته مغزی و بیماری های عروقی محیطی همراه است پس حتماً در خصوص وزن خود توجه لازم را داشته باشید.

. نور خورشید معمولاً برای پسوریازیس سودمند است به جز افراد حساس به نور خورشید.

پسوریازیس ممکن است در تمام مناطق آسیب دیده فیزیکی مثل ضربه و شیمیایی ، عفونت و التهاب ایجاد شود پس سعی کنید که هنگامی که مورد درمان قرار می‌گیرید از ضربه به پوست خودداری شود.

. استرس جسمی و روحی ممکن است باعث تشکیل شدن این بیماری شود بنابراین باید این بیماران از شرایط استرس زا دوری کنند.

پسوریازیس ناخن
کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی شاه گلی تبریز – پسوریازیس ناخن

اثرات و نتایج درمان پسوریازیس ناخن

درمان پسوریازیس ناخن می تواند باعث شود که مشکلات و ناراحتی ناخن از بین برود و زیبایی و جذابیت به انگشتان و ناخن ها بازگردد.

اگر می خواهید از نتایج درمان این بیماری بهره مند شوید می توانید با مراجعه به کلینیک بین المللی پوست و مو و زیبایی شاه گلی تبریز تحت نظر پزشک متخصص و با تجربه این کلینیک مورد درمان قرار گیرید و از نتایج درمان بهره من شوید همچنین در این کلینیک انواع خدمات زیبایی پوست و مو نیز توسط پزشک متخصص و با تجربه صورت می‌گیرد که میتوانید از این خدمات نیز بهره مند شوید و همواره زیبایی و جوانی را به پوست و موی خود هدیه دهید.

 

دوره نقاهت درمان پسوریازیس ناخن

دوره نقاهت درمان پسوریازیس ناخن بستگی به میزان گستردگی این بیماری دارد ولی باید گفت که این بیماری به خاطر روند کند رشد ناخن‌ها طولانی مدت است و ممکن است که گاهی یک سال زمان ببرد تا فرد بتواند سلامت به ناخن های خود را بدست آورد.
البته هرچه سریعتر برای درمان اقدام شود زودتر این مشکل برطرف می‌شود و بهبودی حاصل می‌شود.

اگر شما با این مشکل دست و پنجه نرم می‌کنید می‌توانید با مراجعه به کلینیک بین المللی پوست و مو و زیبایی شاه گلی تبریز تحت نظر پزشک متخصص و با تجربه این کلینیک تحت درمان قرار گیرد و هر چه زودتر بهبودی دست پیدا کنید.

 

تعداد جلسات درمان پسوریازیس ناخن

تعداد جلسات درمان برای پسوریازیس ناخن بستگی به مشکل ناخن شما دارد اگر خیلی زود اقدام کنید جلسات کمتری نیاز است که به پزشک مراجعه کنید تا مورد درمان قرار گیرید اگر از دارو برای درمان پسوریازیس ناخن استفاده می کنید تعداد جلسات بستگی به مصرف داروهایی که پزشک برای شما در نظر می‌گیرد تا این بیماری به طور کامل برای شما برطرف شود بستگی دارد.

اگر از لیزر برای درمان پسوریازیس ناخن نیز استفاده میکنید بستگی به نظر پزشک بعد از معاینه دارد تا شما بتوانید به نتایج خوبی از این روش درمانی برسید.

اگر شما هم جزو آن دسته از افرادی هستید که با پسوریازیس ناخن درگیر هستید و می‌خواهید به دنبال روش درمان موثر و ایمنی باشید می توانید با مراجعه به کلینیک بین المللی پوست و مو و زیبایی  شاه گلی تبریز تحت نظر پزشک متخصص و با تجربه این کلینیک مورد درمان قرار گیرید و هر چه سریعتر به سلامت خود دست پیدا کنید.

کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی شاه گلی تبریز
کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی شاه گلی تبریز

نتیجه گیری:

پسوریازیس یک بیماری مزمن سیستم ایمنی است که باعث می‌شود بدن سلول‌های پوستی زیادی تولید کند و تولید شدن بیش از اندازه سلول های پوست می‌تواند باعث پوسته شدن ، قرمزی ناخن ها ، لکه های سفید و قهوه‌ای روی آنها شود پسوریازیس می‌تواند در هر قسمتی از بدن اتفاق افتاد از جمله روی بازوها ، پاها ، ناخن ها و قفسه سینه . حدود ۳۵ درصد افرادی که به این بیماری مبتلا می‌شوند تغییراتی در ناخن خود مشاهده می کنند پسوریازیس ناخن منجر به تغییراتی در ناخن ، دست و پا می شود.  که این تغییرات شامل تغییر رنگ و فرم بستر ناخن می‌شود این علائم می‌تواند اثرات روانی و فیزیکی را برای فرد به دنبال داشته باشد و روی کیفیت زندگی اثرگذار باشد.
پسوریازیس ناخن معمولاً با فرم های دیگری نیز می تواند همراه باشد.  چرا که ناخن ها جزئی از پوست هستند و مانند یک عفونت قارچی می توانند خود را نشان دهند و باعث ضخیم شدن ناخن ها شوند.
درمان این بیماری بسیار سخت و طولانی مدت است و باید حتماً به پزشک مراجعه شود که پزشک بتواند در خصوص این بیماری کمک خوبی به شما بکند و اطلاعات کاملی در خصوص این بیماری داشته باشد.

اگر شما جزو آن دسته از افرادی هستید که با این بیماری دست و پنجه نرم می‌کنید می‌توانید با مراجعه به کلینیک بین المللی پوست و مو و زیبایی  شاه گلی تبریز تحت نظر پزشک متخصص و با تجربه این کلینیک به درمان مناسب بپردازید و هرچه سریعتر سلامت خود را به دست آورید.

در این کلینیک انواع خدمات زیبایی پوست و مو نیز زیر نظر پزشک متخصص و با تجربه صورت می‌گیرد که میتوانید از این خدمات بهره مند شوید و هموار زیبایی و جوانی را با خود به همراه داشته باشید.

شاید این مطلب هم برای شما جذاب باشد :

 کمبود رایج ویتامین‌ ها و مواد معدنی و نشانه‌ های مهم هر کدام

بهترین ویتامین ها برای جلوگیری از ریزش مو

۵ خاصیت مهم مکمل روی (زینک) که احتمالا نمی دانید

کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی شاه گلی تبریز با کسب برترین رتبه رضایتمندی مرجع جهانی گوگل 5 ستاره درخدمت زیباجویان عزیز می باشد.

برای دریافت اطلاعات بیشتر ، مشاوره رایگان و واتساپ می توانید با شماره زیر تماس حاصل فرمایید:

09120043630

04191010407

دریافت مشاوره رایگان با ارسال عدد 20 به سامانه 10005848

برای دریافت کد تخفیف و هدایای ویژه کلینیک ، حتما پیج ما را فالو کنید و علاوه بر دریافت کدهای تخفیف در قرعه کشی یک عدد 206 هم شرکت کنید:

آیدی اینستاگرام:

https://instagram.com/clinicshahgoli

ارائه خدمات زیبایی در کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی شاه گلی تبریز توسط کادر حرفه ای انجام می‌شود که میتوانید برای دریافت اطلاعات بیشتر از طریق لینک زیر استفاده کنید :

https://clinicshahgoli.ir

سایت تخفیفات پزشکی جهت دریافت تخفیف:

https://takhfifannet.com

سایت انجمن جهت پاسخ به سوالات زیبایی شما توسط برترین متخصصین زیبایی کشور:

https://harfhayetazeh.com

لینک کوتاه: https://clinicshahgoli.ir/qqac

لینک آپارات: https://aparat.com/v/iVrym

لینک نماشا: https://www.namasha.com/v/KDoJlFhx

ویکی پدیا: https://en.wikipedia.org

فیسبوک:  https://www.facebook.com

تویتر: https://twitter.com

یوتیوب:

تلگرام: https://telegram.org

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین مقالات

دسته‌ها

آخرین پروژه ها

یوگای صورت برای جوانسازی
جدیدترین درمان ریزش مو ارثی
بهترین کراتین مو
زاویه سازی صورت کشیده با ژل
استاندارد زیبایی در کره جنوبی
تفاوت فیشیال و پاکسازی

برچسب‌ها

اطلاعات تماس

  • ایران کلینیک زیبایی شاه گلی تبریز
  • 09120043630-04191010407
  • info@clinicshahgoli.ir