سندروم تخمدان پلی کیستیک چیست و چرا باعث ریزش مو می شود؟

سندروم تخمدان پلی کیستیک چیست و چرا باعث ریزش مو می شود؟

سندروم تخمدان پلی کیستیک چیست و چرا باعث ریزش مو می شود؟

سندرم تخمدان پلی کیستیک یا تنبلی تخمدان یک اختلال هورمونی شناخته شده در بین  زنان است.

این سندرم به  عنوان Polycystic ovary syndrome (PCOS)  شناخته  شده است . معمولا این نوع سندروم در زنانی که در دوران بارداری هستند بیشتر رایج است.

کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی شاه گلی تبریز
کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی شاه گلی تبریز

علائم سندرم تخمدان پلی کیستیک چیست

خانم هایی که دچار این نوع سندروم هستند معمولاً قاعدگی های طولانی مدت را دارند که معمولا به صورت نامنظم می باشند.
در  افرادی که دچار سندروم تخمدان پلی کیستیک شده اند  افزایش هورمون مردانه آندروژن  مشاهده می گردد که خانم هایی که دچار این نوع سندرم‌می‌شوند احتمال باردار شدن در آنها کاهش پیدا می‌کند.
از دیگر علائمی که این نوع  سندرم  می‌تواند برای افراد به دنبال داشته باشد جوش های چرکی،  پوست چرب،  رشدموهای زائد  بیش از اندازه  در نواحی صورت و حتی ریزش مو از دیگر علائم این بیماری می باشد.

از دیگر نشانه و علائم سندروم تخمدان پلی کیستیک می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ریزش موی سر با الگوی مردانه
  • رویش موهای زائد ضخیم در اطراف  لب بالا، چانه، دو طرف صورت، قفسه سینه و شکم  این رویش مو معمولاً مختص آقایان می باشند که اگر دچار سندروم تخمدان پلی کیستیک باشید این رویش را خواهید داشت.
  • تعداد قاعدگی کم به صورت ۸ دوره در  سال
  • داشتن دوران قاعدگی طولانی و دردناک همراه با افزایش وزن و چاق شدن بیش از اندازه
  • ایجاد آکنه و جوش های چرکی روی صورت به علت داشتن  پوست چرب
  • سطح بالای هورمون اندروژن و ایجاد  اختلال در بارداری به گونه ای که به نیاز به  مصرف دارو  باشد.

 

سندروم تخمدان پلی کیستیک چیست؟

تخمدان زنان ماهانه تخمک نارسیا فولیکولی تولید می‌کند که فولیکول ها رشد می کند ، در افراد مبتلا به این مشکل تخمدان ها به طور طبیعی فعالیت ندارند تخمک های رسیده ساخته نمی‌شوند و تعادل بین هورمون ها بر هم زده می‌شود همچنین هورمون های تستوسترون بیش از اندازه تولید می‌شود و در روند تخمک گذاری می تواند اختلال ایجاد کند علت اصلی به وجود آمدن این مشکل هنوز مشخص نشده اما عواملی می تواند باعث به وجود آمدن این اختلال شود از جمله:

. انسولین زیاد : هورمون‌های انسولین تولید شده توسط پانکراس میزان قند را تنظیم میکند ، این باعث می شود که سلول‌های قند دریافتی به انرژی تبدیل شود در سلول های مقاوم به انسولین اتفاق نمی‌افتد و در نتیجه قند خون افزایش پیدا می‌کند در این اتفاق بدن برای تنظیم قندخون انسولین بیشتری تولید می‌کند که با تولید بیش از اندازه می‌تواند در فعالیت تخمدان ها اختلال ایجاد کند.

. التهاب خفیف: در التهاب خفیف که بر اثر عفونت به وجود می‌آید گلبول های سفید نقش اصلی را دارند و بر اساس آزمایش در زنان مبتلا به سندروم تخمدان پلی کیستیک دچار نوعی التهاب خفیف هستند در این حالت تولید اندروژن افزایش پیدا می‌کند و فرد در معرض بیماری‌های قلبی عروقی نیز قرار می‌گیرد.

.وراثت : بر اساس مطالعات نشان داده بعضی افراد که به سندروم تخمدان پلی کیستیک مبتلا می‌شوند ارثی است.

. اندروژن زیاد : سطح بالای اندروژن باعث رویش موهای زائد و آکنه می شود.

سندروم تخمدان پلی کیستیک
کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی شاه گلی تبریز – سندروم تخمدان پلی کیستیک

عوارض سندروم تخمدان پلی کیستیک

احتمال ابتلا به سایر بیماری هایی که به سندروم تخمدان پلی کیستیک مبتلا هستند بیشتر است از جمله:

  • نازایی
  • دیابت بارداری
  • سقط جنین یا زایمان زودرس
  • فشار خون در بارداری
  • خونریزی غیر طبیعی رحم
  • بیماری های قلبی
  • سرطان آستر رحم
  • التهاب شدید کبد که در نتیجه تجمع چربی در کبد را به دنبال دارد.
  • سندروم متابولیک
  • دیابت نوع ۲ یا پیش دیابت
  • وقفه نفسی در خواب
  • افسردگی و اضطراب
  • اختلالات خوردن
  • چاقی

 

تشخیص سندروم تخمدان پلی کیستیک

پزشک معالج به کمک معاینه فیزیکی و با استفاده از تست های آزمایشگاهی بیماری را تشخیص میدهد

  • بررسی رشد موهای زائد
  • بررسی آکنه صورت
  • بررسی تغییرات وزنی
  • بررسی دوره های قاعدگی
  • بررسی مقاومت به انسولین
  • آزمایش های خون که برای اندازه گیری سطوح هورمونی مانند قند خون و کلسترول انجام می‌شود.
  • تست بارداری در صورت تغییر در عادت ماهانه
  • سونوگرافی لگن

علائم و وضعیت شما نیز در تشخیص این بیماری نقش دارد.

 

درمان سندروم تخمدان پلی کیستیک

درمان سندروم تخمدان پلی کیستیک بیشتر بر از بین بردن اختلالاتی مانند اکنه ، چاقی ، نازایی  ،رشد غیر طبیعی موهای زائد متمرکز است معمولاً متخصص معالج تغییر در سبک زندگی و مصرف بعضی داروها را در نظر می‌گیرد در میان داروهای موجود قرص های جلوگیری از بارداری رایج ترین داروها به شمار می‌رود.

. تغییر در سبک زندگی: ممکن است که پزشک به شما توصیه کند که رژیم غذایی کم کالری را ادامه دهید به طور منظم ورزش کنید وزن خود را کاهش دهید بررسی‌ها نشان داده که حتی میزان بسیار کمی کاهش وزن مثلاً ۵ درصد از این بیماری کمک کند کاهش وزن عملکرد داروهای تجویز شده را افزایش می‌دهد و از این طریق در درمان ناباروری نیز می تواند کمک کننده باشد.

. قرص های جلوگیری از بارداری: رایج‌ترین درمان دارویی برای سندروم تخمدان پلی کیستیک و مصرف قرص های جلوگیری از بارداری تولید اندروژن را در بدن کاهش می دهند البته در واقع قرص‌ها بیماری را درمان نمی‌کند بلکه می تواند علائم آن را بهبود ببخشد علائمی مانند بی‌نظمی در عادت ماهانه آکنه و جوش‌های چرکی و موهای زائد صورت با مصرف این داروها این مشکلات نیز کمتر خواهد شد از سوی دیگر قرص‌های ضدبارداری از ابتلا به سرطان رحم می تواند جلوگیری کن.

. داروهای ضد هورمون مردانه: این دارو با مهار کردن تولید هورمون ها آکنه و رشد غیر طبیعی موها را کاهش می‌دهد اسپیرونولاکتون دارویی است که خیلی از پزشکان آن را در نظر می‌گیرد تا بتوانند هورمون های مردانه را مهار کند در واقع اسپیرونولاکتون اثر اندروژن ها را می تواند روی پوست مهار کند هنگام بارداری و یا در بانوانی که قصد بارداری دارند این دارو منع مصرف دارد چون می‌تواند باعث نقص مادرزادی های جنین شود.

. پروژسترون: هورمون های پروژستون عادت ماهانه را می‌توانند تنظیم کنند و هر ماه باید آن را مصرف کنید این هورمون همچنین خطر مبتلا به سرطان دهانه رحم را میتواند کاهش دهد بیشتر پزشکان مدروکسی پروژسترون یا پروژسترون طبیعی را برای افراد مبتلا به سندروم تجویز می کند.

. متفورمین( با نام‌های تجاری رهامت گلوکوفاژ و….): داروهای متفورمین در تنظیم ماهانه می‌تواند اثرگذار باشد این دارو به صورت خوراکی است مقاومت سلول‌ها به انسولین را می تواند کاهش دهد و سرطان را در خون پایین بیاورد و باعث کنترل قند خون در افراد مبتلا به دیابت و همچنین کاهش وزن شود.

. کلومیفن: این دارو ضد استروژن برای تنظیم تخمک گذاری به صورت خوراکی و در بخش اول سیکل قاعدگی تجویز می‌شود.

. لترزول: این دارو تخمک گذاری تخمدان ها را تنظیم و تحریک میکند.

. افلورنیتین: این دارو به شکل کرم است که باعث کاهش رشد موهای زائد در صورت بانوان می‌شود.

. لیزر مو: لیزر موهای زائد روش ایمن و مناسبی برای برطرف کردن موهای زائد است در این روش پالس های الکتریکی به فولیکول‌های موی زائد برخورد می‌کند و باعث می‌شود که بعد از جلسه این فولیکول ها از بین برود و دیگر موی رشد نکند.

. آنتی بیوتیک ها و محلول های شست و شو : محلول ها و لوسیون ها ضد عفونی کننده مخصوص برای شستشوی صورت توسط پزشک توصیه می شود در برخی موارد پزشک برای درمان آکنه آنتی بیوتیک تجویز می کند.

سندروم تخمدان پلی کیستیک
کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی شاه گلی تبریز – سندروم تخمدان پلی کیستیک

سندروم تخمدان پلی کیستیک و ریزش مو

بدن زنان نیز هورمون های مردانه اندروژن تولید می کند این هورمون های مردانه تستوسترون نام دارد که باعث رشد موها در زیر بغل و بخش‌های ناحیه تناسلی در دوران بلوغ می شود اما وظیفه مهم دیگری نیز دارد کیست تخمدان تولید اندروژن را افزایش می دهد در نتیجه صفات مردانه در خانم هایی که به این سندروم مبتلا هستند بروز می کند مثلاً موهای زائد در قسمت‌های مختلفی که فقط در مردان دیده می‌شود مانند صورت گردن و قفسه سینه و شکم به دلیل بالا بودن سطح اندروژن در بدن آنها رشد می کند و همچنین منجر به نازک و ریزش موهای سر در آنها می‌شود بدین ترتیب قسمت جلوی سر آنها کم کم عقب می‌رود و این الگوی ریزش مو همان الوپسی اندروژنیک است یا ریزش مو با الگوی زنانه نیز گفته می‌شود.

 

درمان ریزش موی ناشی از سندروم تخمدان پلی کیستیک

در واقع اختلال هورمونی علت اصلی ریزش مو در سندروم تخمدان پلی کیستیک است بعد از تنظیم سطح هورمون و برگرداندن آن به حالت تعادل هدف اصلی فرآیند درمان در نظر گرفته می‌شود هورمون ها با استفاده از دارو و همچنین تغییر در سبک زندگی تنظیم می شوند ممکن است مجبور شوید چند این دارو را امتحان کنید تا روش درمانی مناسب را پیدا کنید اغلب استفاده از چند دارو می تواند نتایج خوبی را به همراه داشته باشد در ادامه به معرفی بعضی از درمان های موثر برای جلوگیری از ریزش موی ناشی از سندروم تخمدان پلی کیستیک می‌پردازیم.

 

قرص های جلوگیری از بارداری :

همانطور که در ابتدای این مقاله اشاره کردیم قرص های جلوگیری می تواند به عنوان قرص های جلوگیری از بارداری جهت درمان سندروم تخمدان پلی کیستیک موثر باشند .
از این رو می‌توان از  این قرص ها جهت ریزش موی ناشی از این بیماری استفاده کرد .
قرص های ضد بارداری را می‌توان به صورت خوراکی مصرف کرد که با مصرف این قرص ها می توانید باعث کاهش سطح اندروژن در بدن گردید که کاهش این هورمون می تواند سرعت روند ریزش موها را کاهش دهد.

در بیشتر موارد متخصص با مصرف یک داروی آنتی آندروژنی همراه با داروهای ضد بارداری نتایج بهتری را حاصل می کند.

ماینوکسیدل :

داروی ماینوکسیدیل از نظر سازمان غذا و داروی ایالات آمریکا به عنوان یک داروی موثر جهت درمان الگوی طاسی در زنان مورد تایید قرار گرفته است.
این دارو به دستور متخصص باید به صورت موضعی روی پوست سر استفاده گردد .
با مصرف این دارو می توانید افزایش ضخامت موها را به دنبال داشته باشید.

فیناستراید و داتاستراید :

استفاده از این داروها جهت درمان الگوی ریزش موی مردانه مورد استفاده قرار میگیرد که توسط سازمان غذا و داروی ایالت آمریکا مورد تایید قرار گرفته است.
معمولاً استفاده از این داروها جهت درمان ریزش موی زنانه تایید نشده و ممکن است که عوارض جانبی نیز به دنبال داشته باشد ولی اکثر متخصصان مصرف آن را در زنان مبتلا به سندروم تخمدان پلی کیستیک شده‌اند موثر می دانند..

اسیپرونولاکتون :

استفاده از اسپیرونولاکتون ها به عنوان یک مهار کننده گیرنده های آلدسترون استفاده می گردد که به عنوان یک داروی ادرار آور جهت درمان حذف شدن مایعات استفاده می گردد که توسط سازمان غذا و داروی ایالات آمریکا تایید شده می باشد.
استفاده از این دارو جهت درمان بیماری آلوپسی آندروژنیک نیز تاثیرات فوق‌العاده‌ای داشته است.
اسپیرونولاکتون ها مانع تاثیرات هورمون اندروژن بر روی پوست می گردند و مصرف این دارو معمولا با داروهای ضدبارداری به صورت خوراکی توسط متخصص تجویز می شود .

زینک :

طبق تحقیقات به عمل آمده نشان داده شده است که مصرف زینک  می تواند در پیشگیری از ریزش موی ناشی از سندروم تخمدان پلی کیستیک در زنان جلوگیری کنند و اثرات مثبت مصرف روزانه حدود ۵۰ میلی گرم از مکمل زینک در  مدت ۸ هفته می‌تواند ریزش موی ناشی از سندروم تخمدان پلی کیستیک را کاهش دهد

بیوتین :

استفاده از مکمل زینک به عنوان یک مکمل موثر جهت رشد موها شناخته شده می باشد هرچند نتایجی که این مکمل بر روی جلوگیری از ریزش و درمان ریزش موی ناشی از سندروم تخمدان دارد تایید نشده است اما تحقیقاتی که انجام شده نشان می‌دهد که مصرف مکمل بیوتین ظرف مدت ۹۰ روز می‌تواند به ریزش موها کمک و باعث رشد چشم‌گیر موها گردد.

کاهش سرعت رشد: اگر به هر دلیلی رشد موهای شما کم است می‌تواند مزوتراپی درمان موثری باشد.

اگر شما هم به سندروم تخمدان پلی کیستیک مبتلا هستید و بعد از درمان دچار ریزش مو و نازکی مو شده اید می توانید با مراجعه به کلینیک بین المللی پوست و مو و زیبایی شاه گلی تبریز تحت نظر پزشک متخصص و با تجربه این کلینیک به درمان بپردازید و از ریزش موهای خود جلوگیری کنید.

سندروم تخمدان پلی کیستیک
کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی شاه گلی تبریز – سندروم تخمدان پلی کیستیک

اثرات و فواید مزوتراپی مو

مزوتراپی در لایه های گوناگون پوست مانند اپیدرم ، لایه میانی ، بافت پیوندی و همچنین سیستم گردش خون سیستم عصبی حسی سیستم ایمنی این ناحیه تزریق می‌تواند اثرگذار باشد و برای بسیاری از انواع آلوپسی ها مزوتراپی می‌تواند درمان موثر و ایمنی باشد اثرات مزوتراپی می‌تواند باعث بهبود خونرسانی در پوست شود و افزایش خونرسانی به بافت پوست را به دنبال داشته باشد ، غذا رسانی به بافت پوست و فولیکول ها در این روش درمانی صورت می‌گیرد ، جلوگیری از فرآیند تحلیل رفتن فولیکول ها را برعهده دارد ، تنظیم ترشح چربی ، بهبود اثرات سایر روش های درمانی و همچنین مفید برای بهبود نتایج کاشت مو است ، شما هم می‌توانید از اثرات و فواید مزوتراپی مو در کلینیک بین المللی پوست و مو و زیبایی شاه گلی تبریز تحت نظر پزشک متخصص و با تجربه این کلینیک بهره مند شوید همچنین در این کلینیک خدمات زیبایی پوست و مو نیز توسط پزشک متخصص و با تجربه صورت می‌گیرد که می توانید از این خدمات نیز بهره مند شوید.

 

مزایای مزوتراپی مو

. روشی موثر برای درمان ریزش مو بدون نیاز به جراحی

. بهبودی سریع برای نداشتن دوره نقاهت و ریکاوری

. بدون درد و بدون نیاز به بیهوشی و بستری

. عوارض جانبی و خطرات بسیار کم و محدود

. هزینه مناسب و منطقی

. بدون نیاز به مراقبت های خاص و ویژه

. مناسب برای درمان ریزش مو ، رفع مشکلات سر مانند چربی و شوره و ترمیم موهای آسیب دیده

شما هم می‌توانید از مزایای مزوتراپی مو در کلینیک بین المللی پوست و مو و زیبایی شاه گلی تبریز تحت نظر پزشک متخصص و با تجربه این کلینیک بهره مند شوید و همواره زیبایی و سلامت موهای خود را زیر نظر پزشک با تجربه این کلینیک حفظ کنید.

 

مراحل مزوتراپی مو

. آماده شدن برای درمان: شب یا صبح روز معالجه باید موهای خود را بشویید ، چند روز قبل از انجام مزوتراپی نباید داروهای ضد التهابی مصرف کنید ، از مواد تقویت کننده نیز نباید استفاده کنید برای مزوتراپی مو بر خلاف روش های دیگر نیازی به ضد عفونی پوست سر نیست اگر عفونتی وجود داشته باشد پزشک به ضدعفونی می پردازد.

.در جلسه درمانی تزریق مزوتراپی با استفاده از سوزن هایی مانند سوزن انسولین به صورت دستی و یا با استفاده از دستگاهی به نام مزوگان صورت می‌گیرد که این تزریق به شکل دستی و با استفاده از دستگاه مزوگان به انتخاب پزشک بستگی دارد و هر دو روش می تواند مناسب و مفید باشد.

 

مزایای مزوتراپی مو چیست؟

  • روشی آسان و بدون درد و خونریزی
  • نیاز نداشتن به بیهوشی و بستری
  • نیاز نداشتن به دوره نقاهت و ریکاوری
  • با کمترین عوارض جانبی و مشکلات
  • هزینه مناسب و مقرون به صرفه
  • رسیدن به نتیجه دلخواه در زمان بسیار کوتاه

مزوتراپی مزایای بیشماری دارد که اگر در کلینیک معتبر و توسط پزشک متخصص و با تجربه ای صورت گیرد می‌تواند نتایج فوق‌العاده را برای افراد در پی داشته باشد شما هم می‌توانید از مزایای بیشمار مزوتراپی مو در کلینیک بین المللی پوست و مو و زیبایی شاه گلی تبریز تحت نظر پزشک متخصص و با تجربه این کلینیک بهره مند شوید همچنین در این کلینیک انواع خدمات زیبایی پوست و مو نیز توسط پزشک متخصص و با تجربه صورت می‌گیرد که می توانید از این خدمات نیز بهره مند شوید.

 

کاندیدای مناسب مزوتراپی مو

مزوتراپی برای طیف وسیعی از افراد می‌تواند روش درمانی ایمن و موثری باشد برای افرادی که به هر دلیلی دچار مشکلات ساقه مو شده‌اند می‌توانند از این روش درمانی استفاده کنند مثلاً افرادی که دچار سندروم تخمدان پلی کیستیک هستند و این امر باعث ریزش مو در آنها شده بعد از درمان می توانند به راحتی از مزوتراپی استفاده کنند و در چند جلسه نتایج خوبی را برای خود به همراه داشته باشد همچنین افرادی که دوست دارند موهای آنها رشد بیشتری داشته باشد و موهای پرپشت و ضخیم تری داشته باشد مزوتراپی می‌تواند به آنها در این امر کمک کند افرادی که مزوتراپی هم انجام می‌دهند باید سلامت عمومی داشته باشند و از مصرف دخانیات دوری کند اگر شما هم جزو کاندیداهای مناسبه مزوتراپی‌مو هستید می توانید با با مراجعه به کلینیک بین المللی پوست و مو و زیبایی شاه گلی تبریز تحت نظر پزشک متخصص باتجربه این کلینیک و انجام این درمان بپردازید و از مزایای بیشمار آن بهره مند شوید.

 

عوارض مزوتراپی مو چیست

مزوتراپی اگر در کلینیک معتبر باید توسط پزشک متخصص و با تجربه ای صورت گیرد هیچ گونه عوارض جانبی و جبران ناپذیری برای فرد در پی ندارد از عوارض معمولا می توان گفت که بعضی افراد ممکن است که به محلول مزوتراپی واکنش و حساسیت نشان دهند و برآمدگی هایی روی پوست سر آنها مشاهده شود و با وجود این عوارض نیز جای هیچ گونه نگرانی نیست زیرا طی چند روز برطرف می‌شود اما باید در مورد آن با پزشک مشورت داشته باشید و او را مطلع کنید ممکن است که پزشک محلول مزوتراپی را برای شما تغییر دهد تا دیگر دچار این واکنش منفی نشوید تاکنون هیچگونه عوارض و خفیفی در مورد مزوتراپی گزارش نشده است و مزوتراپی به عنوان یک روش موثر و این شناخته شده است که تمام افراد می توان توانند از آن استفاده کنند شما هم می توانید مزوتراپی مو را در کلینیک بین المللی پوست و مو و زیبایی شاه گلی تبریز تحت نظر پزشک متخصص و با تجربه این کلینیک انجام دهید.

 

هزینه های مربوط به مزوتراپی مو:

هزینه های مربوط به انجام مزوتراپی در کلینیک ها و مراکز معتبر با یکدیگر متفاوت می باشد و بر اساس فاکتورهای مختلفی از جمله قیمت، تعداد جلسات، دوز داروی تزریق شده و ترکیبات استفاده شده در محلول مزوتراپی متفاوت هستند.
همچنین تعداد جلساتی که جهت درمان با دوز داروی تزریق شده برای بیمار در نظر گرفته می شود در هزینه ها تاثیر گذار هستند که تمام مباحث هزینه در جلسه مشاوره توسط متخصص برای فرد در نظر گرفته می شود بر آورد و به متقاضی اعلام خواهد شد.

شما میتوانید جهت اطلاعات دقیق از هزینه های مربوط به انجام این درمان با کلینیک بین المللی پوست مو و زیبایی شاه گلی تبریز تماس گرفته یا به صورت حضوری با این کلینیک از هزینه های مربوط به انجام این درمان اطلاعات کافی به دست آورید

سندروم تخمدان پلی کیستیک
کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی شاه گلی تبریز – سندروم تخمدان پلی کیستیک

مراقبت های قبل از مزوتراپی مو:

. هنگام مراجعه به کلینیک استحمام کنید و موها را تمیز بشویید

. تا چند روز قبل از مزوتراپی از داروهای رقیق کننده خون مانند آسپیرین و ایبوپروفن مصرف نکنید همچنین اگر داروی ضد انعقادی و رقیق کننده خون استفاده می کنید پزشک را در مورد مصرف داروهای خود را قبل از مزوتراپی مطلع کنید.

. از مواد تقویت کننده ، مراقبتی ، مواد حالت دهنده و مواد این جنینی تا ۲۴ سال قبل از درمان استفاده نکنید.

. قبل از درمان از قرار گرفتن در معرض نور مستقیم خورشید خودداری کنید

. از مصرف دخانیات و مشروبات الکلی پرهیز کنید

. آب و مایعات فراوان بنوشید.

 

مراقبت های بعد از مزوتراپی مو

. تا ۲۴ ساعت بعد از مزوتراپی از داروهایی مانند ماینوکسیدیل و داروهای تقویتی ، مواد آرایشی و بهداشتی بر روی موها نباید استفاده شود.

. تا ۴۸ ساعت بعد از مزوتراپی نباید آب و بخار آب به پوست سر برسد از روز سوم می توانید حمام بروید ولی در هفته اول بیشتر از ۱۵ دقیقه در حمام نمانید و از آب پرفشار استفاده نکنید زیرا می تواند باعث کبودی شود.

. تا ۲ روز بعد از جلسه درمانی از ورزش کردن خودداری کنید ورزش باعث تعریق بدن و خارج شدن محلول مزوتراپی از پوست میشود.

. آب و مایعات فراوان بنوشید.

. اگر روی پوست سر خود برآمدگی هایی مشاهده کردید احتمالاً به محلول مزوتراپی واکنش نشان داده اید و در این صورت با کلینیک تماس بگیرید.

 

دوره نقاهت مزوتراپی مو

مزوتراپی مو یک روش آسان و موثر است که می‌تواند برای درمان و جلوگیری از ریزش مو ، تقویت موها کمک کننده و موثر باشد یک درمان آسان است که همه افراد می‌توانند با هر نوع مشکلی از آن استفاده کنند این روش درمانی دوره نقاهت و ریکاوری ندارد شما بلافاصله بعد از اتمام درمان می توانید کلینیک را ترک کنید و به فعالیت‌های روزمره خود ادامه دهید نیاز به مراقبت خاص و ویژه‌ای نداشته باشید و استراحت کنید فقط باید به توصیه های ارائه شده توسط پزشک متخصص توجه کنید تا بهترین اثر و نتیجه را از این روش درمانی برای خود به همراه داشته باشید البته برای نداشتن دوره نقاهت و جلوگیری از عوارض نیز انتخاب کلینیک نقش مهمی دارد و شما می توانید مزوتراپی مو را در کلینیک بین المللی پوست و مو و زیبایی شاه گلی تبریز تحت نظر پزشک متخصص و با تجربه این کلینیک انجام دهید و از هرگونه دوره نقاهت و عوارضی در امان باشید.

 

تعداد جلسات مزوتراپی مو

تعداد جلسات مزوتراپی مو برای هر فرد نسبت به فرد دیگر می‌تواند متفاوت باشد و بستگی به شرایط و مشکلات ریزش موی فردی دارد که بعد از معاینه توسط پزشک متخصص و مشاوره تعداد جلسات برای هر فرد مشخص می شود اما به طور میانگین بین ۳ الی ۱۲ جلسه درمان نیاز است تا فرد بتواند به نتایج خوبی از این روش درمانی برسد اگر شما هم جزو آن دسته از افرادی هستید که بعد از درمان سندروم تخمدان پلی کیستیک می‌خواهید به تقویت موهای خود بپردازید میتوانید با مراجعه به کلینیک بین المللی پوست و مو و زیبایی شاه گلی تبریز تحت نظر پزشک متخصص و با تجربه این کلینیک مورد معاینه قرار گیرید و چنانچه کاندیدای مناسب برای انجام این روش درمانی باشید از تعداد جلسات درمانی و هر سوال دیگری که دارید اطلاعات کامل به دست آورید و با خیالی آسوده به انجام این روش درمانی بپردازید و از نتایج آن بهره مند شوید.

کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی شاه گلی تبریز
کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی شاه گلی تبریز

نتیجه گیری

سندروم تخمدان پلی کیستیک یا تنبلی تخمدان یک اختلال هورمونی در زنان است که در سن بارداری بیشتر رایج است در زنانی که مبتلا به سندروم تخمدان پلی کیستیک هستند قاعدگی ها طولانی مدت و نامنظم میشود و بالا بودن سطح هورمون‌های مردانه اندروژن مشکلاتی برای آنها به وجود می‌آید این مشکلات می‌تواند جوش های چرکی ، پوست چرب ، رشد موهای زائد در بدن و ریزش مو باشد از نشانه های سندروم تخمدان پلی کیستیک است که می تواند ریزش موی سر با الگوی مردانه ، رشد موهای زائد و ضخیم در صورت ، قفسه سینه و شکم ، قاعدگی های نامنظم و طولانی مدت ، افزایش وزن و یا چاقی ، به وجود آمدن جوش های چرکی به دلیل پوست چرب ، سطح بالای هورمون های اندروژن و همچنین اختلال در بارداری بگونه‌ای که نیاز به مصرف دارو است به وجود آید علت اصلی آن هنوز مشخص نشده است اما دلایل زیادی می‌تواند باعث به وجود آمدن آن شود از جمله اینکه انسولین زیاد در خون وجود داشته باشد می‌تواند به راستی باشد یا مشکلات دیگر باعث به وجود آمدن آن می شود یکی از مشکلاتی که سندروم تخمدان پلی کیستیک برای افراد به وجود می‌آید مشکلات ریزش مو و اگر به سرعت درمان شود فرد می تواند موهای خود را از دست بدهد پس باید هر چه سریعتر برای درمان این بیماری اقدام کنید تا همواره سلامت و زیبا باقی بمانید.

شاید این مطلب هم برای شما جذاب باشد :

درمان ریزش مو در دوران شیردهی

بهترین ویتامین ها برای جلوگیری از ریزش مو

آیا قرص اسپیرونولاکتون از ریزش موی ارثی جلوگیری می کند؟

کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی شاه گلی تبریز با کسب برترین رتبه رضایتمندی مرجع جهانی گوگل 5 ستاره درخدمت زیباجویان عزیز می باشد.

برای دریافت اطلاعات بیشتر ، مشاوره رایگان و واتساپ می توانید با شماره زیر تماس حاصل فرمایید:

09120043630

04191010407

دریافت مشاوره رایگان با ارسال عدد 20 به سامانه 10005848

برای دریافت کد تخفیف و هدایای ویژه کلینیک ، حتما پیج ما را فالو کنید و علاوه بر دریافت کدهای تخفیف در قرعه کشی یک عدد 206 هم شرکت کنید:

آیدی اینستاگرام:

https://instagram.com/clinicshahgoli

ارائه خدمات زیبایی در کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی شاه گلی تبریز توسط کادر حرفه ای انجام می‌شود که میتوانید برای دریافت اطلاعات بیشتر از طریق لینک زیر استفاده کنید :

https://clinicshahgoli.ir

سایت تخفیفات پزشکی جهت دریافت تخفیف:

https://takhfifannet.com

سایت انجمن جهت پاسخ به سوالات زیبایی شما توسط برترین متخصصین زیبایی کشور:

https://harfhayetazeh.com

لینک کوتاه: https://clinicshahgoli.ir/aeht

لینک آپارات: https://aparat.com/v/VpwG7

لینک نماشا: https://www.namasha.com/v/rg7JjXQ7

ویکی پدیا: https://en.wikipedia.org

فیسبوک:  https://www.facebook.com

تویتر: https://twitter.com

یوتیوب:

تلگرام: https://telegram.org

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین مقالات

دسته‌ها

آخرین پروژه ها

یوگای صورت برای جوانسازی
جدیدترین درمان ریزش مو ارثی
بهترین کراتین مو
زاویه سازی صورت کشیده با ژل
استاندارد زیبایی در کره جنوبی
تفاوت فیشیال و پاکسازی

برچسب‌ها

اطلاعات تماس

  • ایران کلینیک زیبایی شاه گلی تبریز
  • 09120043630-04191010407
  • info@clinicshahgoli.ir